Hoe lang duurt de treinreis van Lopburi naar Bangkok? Hoe vaak gaat deze trein?
Niemand?
Weet niet hoe betrouwbaar ditis.
Nou als je met de trein vanuit Chiangmai aankomt in Lopburi,dan kan je je bagage achter laten in het station (left luggage) om de stad van de aapjes te bezichtigen.
Nadien kan je je reis voortzetten naar Bangkok met de trein die er zo’n 3uurtjes over doet.
Natuurlijk kan je ook altijd via Lopburi doorreizen naar Ayutthaya en verder weg naar Kanchanaburi (River Kwai)
Trein doet er 3 uurtjes over en volgens mij gaan ze ieder uur. Wij zijn net geweest. Lopburi is wel aardig vanwege de apen, maar dat heb je verder snel gezien. Wij hebben er 1 nacht overnacht maar hadden beter dezelfde dag door kunnen reizen naar Bangkok.
Bedankt voor de info allemaal!!! Wij komen er pas 'smiddags aan. Willen dan een nachtje blijven slapen en de volgende ochtend weer vroeg door naar Bangkok. En vanaf Bangkok dezelfde dag nog door naar Cambodja. Ik wilde inderdaad gaan voor de apen, maar geen aanrader?
Tja, geen aanrader zul je mij niet horen zeggen. Ook wij kwamen eind van de middag aan guesthouse geboekt, hebben gegeten en zij na het eten even de stad ingegaan voor de apen. Niet normaal, ze lopen overal soms is het bedreigend als er 20 van die grote en kleine jongens voor je op de stoep zitten. Winkels zijn dicht, bijna geen terrasjes want die apen jatten je winkel leeg of vallen je lastig met eten. ( hebben wij geen last van gehad) het guesthouse wat we hadden was ook niet geweldig, 1 douche en wc voor alle kamers ( er was 1 wc kapot tijdens ons verblijf.) kamer was goed, netjes en schoon. Maar om ’ s nachts naar de wc te gaan moest je door schots en scheve vloeren en trappen naar beneden. Dat was niet fijn. Mensen waren wel behulpzaam en vriendelijk. Wij zaten in nooms guesthouse. Volgende ochtend vroeg op weg naar de apen tempel , was 5 min. Lopen. We waren nog niet binnen het hek toen mijn dochter al in haar hand werd gebeten. Binnen een uur hadden we het gezien en een uur later zaten we al in de trein naar Bangkok.
Voor een middag is het ok!
Bedankt voor je snelle reactie! Ik begin nu wel te twijfelen of we dan naar Lop Buri gaan…
Waarom niet? Uurtje of 2 kijken en dan de trein naar Bangkok. Heb je net ff de benen gestrekt en dan kan je weer 3 uurtjes zitten. Waar kom je vandaan?
Omdat het niet op de route ligt, maar er voor om wou rijden. Moet uit pakchong komen. Als ik er heen ga, dan zal ik er ook een nachtje blijven.
Aha, hmm, persoonlijk zou ik dan wat anders liever zien dan Lopburi. Maar dat is mijn mening.
Ik dacht dat het wel bijzonder zou zijn om die apen in de stad te zien. Nog opties?
Dat is het ook. Ze slingeren aan de elektriciteitskabels draden, op auto’s rennen over de weg. Was best gaaf om te zien. Tha, andere opties. Hoelang heb je nog en wat heb je al gezien dan?