Hallo,
ik ga 23 juli, naar lloret toe met een aantal vrienden.
Ik wil de 26ste richting salou omdat me vriendin daar zit, ik heb gehoord, dat ik de bus richting blanes moet nemen, daar de trein moet pakken naar barcelona sants, en van barcelona sants naar salou?
Heeft iemand hier meer informatie voor mij over, bijvoorbeeld met buslijnen, treinlijnen, waar ik uit moet stappen, of het word aangegeven.
Dit is namelijk de eerst keer dat ik wil reizen in het buitenland.
Bijvoorbaad dank.
Mvg,
Jasper
Van het busgedeelte weet ik niets, maar de treinen dat klopt. op de website www.renfe.com vind je meer informatie
Ik ga al meer dan 30 jaar naar die regio, ik raad aan om met de boot ‘Crucetours’ te gaan, de toeristische kustboot. Mooie maar lange vaarttocht die zal je van strand naar strand brengen. De boottickets vind je in de speciale verkoophokjes die tijdens het hoogseizoen op het strand staan. Ik weet dat deze Crucetours je bijvoorbeeld van Platja d’Aro naar Lloret brengen en terug. Blanes was de verste tocht voor mij, ik weet niet of de boten veel verder zuidelijk varen. Anders een taxi tot het dichtstbijzijnde locket aan een strand. Taxi’s zijn iets goedkoper dan in België.
Groeten, Wendy
Treinen zijn prima geregeld daar. Ik zou een dag van te voren ofzo even naar het station lopen en dan kijken/vragen welke trein je het beste kan nemen zodat je een goede aansluiting hebt met je overstap. Het komt echt wel goed, kind kan de was doen:)