Van Kiev naar Budapest per trein

Hoi,

Deze zomer ga ik op vakantie naar Rusland, waar mijn reis eindigt in Kiev. Vandaar uit reis ik terug naar Nederland. Ik zou graag vanuit Kiev de trein naar Budapest nemen. Heeft er iemand ervaring met deze reis?

Alvast bedankt,

Gr. Koen

Hoi Koen,

Ik heb niet precies de reis gemaakt die jij gaat maken, maar heb wel veel met de trein gereisd in Oost Europa.
Ik heb o.a. de Trans Mongolie gedaan, Hengelo - Istanbul per trein, waarbij ik onder andere Boedapest heb aangedaan en dit voorjaar ben ik in Oekraine geweest, waar ik gereisd heb per nachttrein.
Je kunt overal wel treinkaarten kopen, ook voor de nachttreinen, want ik heb slechts zelden meegemaakt dat alle coupe’s volzaten.
Je kunt ter plekke treinkaarten kopen, maar soms stuit dat op wat taalproblemen. Je kunt ook in Nederland al kaartjes regelen, wat helemaal niet echt duur hoeft te zijn. Er zijn buro’s, bijvoorbeeld Tiaratours in Breda, waar je treinkaarten kunt regelen.
Het reizen per trein is prachtig vind ik persoonlijk, omdat je onmiddelijk contact maakt met medereizigers in je coupe of wagon.
Het reizen is redelijk comfortabel en absoluut veilig, daarnasst zie je verschrikkelijk veel van de omgeving (valt met nachttreinen uiteraard wat tegen).
Kiev is echt een prachtige stad en als je wil kan ik je wel wat tips geven over werkelijk prachtige bezienswaardigheden.

Samengevat: Ik heb niet jou reis gemaakt, maar ik denk dat het heel goed te doen is en veel reisplezier geeft.
Pas wel op dat je niet door Moldavie gaat, zonder dat je een visum hebt. Gaat je niet lukken, geeft veel problemen.

Groet,

Ton

Hoi Koen,

Ben ik nog weer. Ik heb nog even in de Lonely Planet (uitgave 2004) gekeken.
Er worden twee routes aangegeven:
Kiev - Budapest 500 Hryvnia (ong. € 75), duur 23 uur en Lviv - Budapest 410 Hryvnia (ong. € 60), duur 12 uur.
Er zijn wel lange stops aan de grens, omdat het onderstel moet worden gewisseld (overigens wel een belevenis op zich).
Kiev - Budapest gaat nog door naar Zagreb en de trein betreft een dagelijkse verbinding.

Groet,

Ton

Bedankt voor de informatie Ton! Ik denk dat ik er nu wel uitkom.