hoi allen,
ik ga binnenkort naar Vietnam en in mijn route zou ik graag van Dalat naar Mui ne willen gaan. Weet iemand weet welke/of mogelijkheden er zijn om van Dalat naar Mui ne te reizen en wat dit ongeveer kost.
Hoor het graag.
hoi allen,
ik ga binnenkort naar Vietnam en in mijn route zou ik graag van Dalat naar Mui ne willen gaan. Weet iemand weet welke/of mogelijkheden er zijn om van Dalat naar Mui ne te reizen en wat dit ongeveer kost.
Hoor het graag.
Hai,
Hangt er een beetje vanaf wat je zelf will.
Mijn suggestie (wat dan ook mijn persoonlijk voorkeur is) met de motor fiets… je kan een andere route nemen die via Bao Lop gaat. dit betekent dat je van Dalat ong. 50km terug HCMC komt en dan eens je in Bao Lop komt links weg gaat en door de Mountain Pass rijdt. Via deze weg kom je geen bussen tegen zelfs nauwelijks een Auto of andere motor. Neem je deze weg moet je zin in avontuur hebben, je wordt wel beloond met ongelooflijke mooie views langs de weg. Eens je door de Pass komt aan de voet rijdt je door Linh Village, is een heel klein Settlement langs de rivier waar er nog heel locaal geleeft wordt. Heel heel mooi en un-touched. het is ongeveer 4-5uur rijden.
Hou je niet zo van motor rijden kan je altijd een prive auto inhuren met chauffeur die je via deze weg naar Mui Ne brengt.
Anders dan dit heb je nog de kans om via de Open Tour buses naar Mui Ne te gaan, deze nemen wel een andere weg.
Veel plezier en hopelijk helpt dit jouw.
Hallo Bunyi,
Ik ben met de auto+ chauffeur gegaan via de Ngoan Pass ( misschien bedoelt Steven deze; daar bevind zich ook een waterkrachtcentrale voor elektriciteit) naar Mui gegaan.
Deze rit koste me in Maart 2009 $90 met een stop bij de Truc Lam pagoda, Prenn waterval, een lunch onderweg en bezoek onderweg ook meteen de witte zandduinen; kom je toch langs. Alles duurde bij elkaar, als ik het me goed herinner 7 a 8 uur.
gr
Ton.
Wil je gewoon van A naar B reizen, is een open bus ticket ook een optie. Deze is goedkoper dan andere soorten vervoer (behalve het lokale ov) en ikzelf heb het als een prettig vervoermiddel ervaren. Wat het nu precies kost, weet ik niet, maar wel dat het zeker betaalbaar is.
Succes met het uitzoeken van je reis!
Groetjes, Anne
Van A tot B gaat dit rond de 4 a 12€ zijn. Het is te zien met wie je reist (organisatie).
Busreizen zijn goedkoop en snel
TIP: ga met een easyrider!!!
Dit is een local die met jou op de brommer (of jij zelf ook op een eigen brommer) een roadtrip gaat maken naar waar je wilt.
Dit is ongeveer 50 dollar per dag. Best prijzig, maar echt de moeite waard!
Je hoeft in Dalat niet te zoeken naar een easyrider, maar ze komen vanzelf op je af als je er een wandelingetje maakt:)
Haha, zo herkenbaar! Een schatting: volgens mij word je gemiddeld om de vijf minuten aangesproken als je een wandeling maakt (zelf vond ik het overigens niet vervelend).
Groetjes, Anne
Bedankt voor jullie reacties!
Easy riders lijkt me wel wat. Gezien de reacties en ervaringen wil ik dit zeker gaan uitproberen. Op naar Dalat. >>>
Dag Steven,
wij zouden ook graag met een mototje van Mui Ne naar Dalat rijden en terug, dit liefst in een lus vorm.( in enkele dagen)
Kun je wat meer info geven langs welke weg je gereden bent? bv de naam van de dorpen of de nummers van de wegen? dank bij voorbaat