Van Bariloche naar Santiago

Hey,

De laatste week van onze reis plannen we van Bariloche naar Santiago.

We dachten van Bariloche naar San Martin , dan door naar Pucon en vandaaruit met de nachtbus naar Santiago !

Is dit haalbaar in 5 dagen ?

Sabrien en Eddy

Bedoel je San Martin de los Andes? Is niet echt handig, omdat de meest gangbare grensovergang bij Villa la Angostura ligt, tussen Bariloche en San Martin de los Andes. Je kan in Bariloche de bus naar Osorno (Chili) nemen en daar overstappen op een bus naar Pucón. Of in de bus blijven zitten en overnachten in Puerto Varas (Chile), ook een leuk plaatsje. Vanuit beide plaatsen kan je vervolgens de nachtbus naar Santiago nemen, of je stopt onderweg nog ergens, bijvoorbeeld in Chilán of San Fernando.

Maar als het wat extra mag kosten kan ik je ERG aanbevelen om in Bariloche de Crucero de los Lagos excursie te boeken. Dit is een verbinding met Puerto Varas via bus-boot-bus-boot-bus-boot-bus (en dat is letterlijk). Eén van de mooiste excursies in de omgeving, een echte aanrader! Maar, niet goedkoop (rond de US$175 momenteel als ik het goed heb).

hallo again,
bedankt voor de snelle reactie !
ik bedoelde inderdaad San martin de los Andes.

Mag ik m’n vraag nog eens herstellen:

Is er een busverbinding

• tussen Bariloche en San martin de los Andes
  • en dan van San martin de los Andes naar Pucon
  • en dan via Pucon over Temuco naar Santiago

ik dacht dat reeds in reisverslagen te hebben gelezen
of is San martin de los Andes de moeite niet

Eddy

Ik heb de kaarten er even bijgepakt en er zijn inderdaad ook grensovergangen ten noorden van San Martin de los Andes. Er zullen vast busverbindingen zijn, maar ik kan ze niet vinden zo snel. De wegen zijn ook minder goed dan de belangrijkste grensovergang (bij Villa la Angostura) als ik het zo zie. Eventueel zou je kunnen liften trouwens.

San Martin is een leuk en toeristisch stadje, zeker een overnachting waard. Pucón ken ik zelf (nog) niet. En er gaan zeker meerdere bussen per dag tussen pucón en Temuco (of verder naar Santiago).

hey,

Zouden we het kunnen wagen om vooraf geen overnachtingen te boeken ? of is het reeds vrij druk in de week van 09/12 tot 15/12

Eddy & Sabrien

Zowel in Bariloche, als in Villa la Angostura en San Martin de los Andes stikt het werkelijk van de hotels, hosteria´s, bungalows/cabañas. Dus ik denk dat het wel zal lukken zonder reservering. Voor Pucón zal hetzelfde gelden lijkt me.