Van Bangkok naar Kota Bahru

Hallo,

Wij willen in augustus van Bangkok naar Maleisië reizen (Kota Bharu). Hoe adviseren jullie dit te doen, rekening houdend met mogelijke onrust aan de grens met Maleisië? Of valt dit mee?
Vliegen van BKK naar Krabi, of Hat Yai? Dan met de trein?
Airasia vliegt niet direct op Kota Bahru.
Bedankt!
Kees en Karin

Is wel om maar volgens mij veel gemakkelijker, goedkoper en uiteindelijk ook sneller van BKK naar Kuala Lumpur te vliegen en daar de vlucht naar Kota Bahru te nemen. Overstappen is simpel omdat Air Asia daar zijn eigen terminal heeft (LCCT). Vlucht van KUL naar KB is 50 minuten en kost vaak bijna niets.

Je kunt vanuit Bangkok ook een trein nemen naar Sungai Kolok, dit is de grens met Maleisie aan Thaise kant. Van treinstation naar grens is ongeveer 5 tot 10 minuten lopen en motorbike taxi’s voor ongeveer 20 baht.

Of je neemt de bus, zijn ook bussen van Bangkok naar Sungai Kolok, vervolgens over de grens kun je een bus of een taxi nemen naar Kota Baru, dat is ongeveer een uur tot anderhalf uur (bussen doen er iets langer over).

De snelste optie is natuurlijk wel vliegen, maar ik ga altijd met de trein of bus. Goed te doen.

De onrust aan de grens valt mee. Er gebeurt dagelijk ‘iets’ maar als toerist krijg je daar in principe niets van mee, tenzij je in Thailand tv kijkt of de krant leest. Alle keren dat ik door het zuiden reisde en naar maleisie ben gegaan heb ik er in ieder geval nooit iets van gemerkt, behalve dan de thaise militairen langs de weg en in de trein.

Ik heb de treinreis ook al meerdere malen gemaakt en mij is ook nog nooit wat overkomen. Het is ook niet zo zeer op de toeristen gericht.
Wat Tiny schrijft dat klopt inderdaad precies en het is goed te doen vinden wij mijn man en ik.

gr van Moira

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. We twijfelden over die trein door de verhalen en zo. Maar nu gaan we er voor!
Gr. Karin