Van Albanië overzetten naar Corfu.

Hallo
Wij reizen dit jaar naar Albanië met auto en caravan. Wij zijn ook van plan naar Corfu door te reizen. Heeft iemand ervaring, waar je het best overzet. Van Albanië of van Griekenland? Wij zijn daarna van plan om over te zeten naar Ancona Italië, om zo onze reis terug naar huis te doen. Doe dit voor het eerst met de caravan overzetten met de boot. Er bestaan ook boten dat je in de caravan kunt overnachten. Graag hier wat meer informatie over indien mogelijk.

Thx rbvtnh

Ik heb dit gedaan vanuit Griekenland (Igoumenitsa), die overtocht is zo kort dat er van een overnachting helemaal geen sprake is… . Als je van Albanië naar Corfu wil moet dat via Durres, dat toch een heel stuk hoger in Albanië ligt. Als ik het mij goed herinner was de frequentie een stuk minder op die oversteek.

Indien jullie de boten van Igoumenitsa naar Ancona bedoelen, daar kan je bij sommige maatschappijen (Minoan Lines, Anek Lines) inderdaad Camping aan boord reserveren, doch dat is maar een zeer beperkt aantal plaatsen en bij sommige maatschappijen betekent dit dat je elektriciteit krijgt voor de camper/caravan en een hut, maar niet bij de camper/caravan mag komen. Ik ben er tot nu maar 1x in geslaagd om camping on board te boeken op (moet ver op voorhand, anders kan je het helemaal vergeten). Denk er ook aan dat je ook tijdens een overtocht met camping aan boord, niet kan koken op gas, de gastoevoer moet namelijk gesloten blijven. Zelfde voor verwarming en ijskast.

Yohani:wereld:

Er zijn ook ferries van Sarande (helemaal in het zuiden van Albanie) naar Corfu, geen idee hoe het zit met een caravan, maar de afstand is niet groot, je ziet Corfu heel goed liggen vanaf Sarande. Even Googlen en je vindt gegevens.
succes Sandra