Vakantiehuis met kinderen

Hallo allemaal,

Komende zomer willen we graag met ons gezin op vakantie naar Duitsland. De kinderen zijn 7, 5 en 0. We zijn niet zozeer van de grote parken a la Landal of dergelijke, maar zoeken meer iets kleinschaligs of via een particulier en net iets minder ‘gemaakt’'. De regio’s waar we ons nu op richten zijn met name de gebieden in het Zuiden zoals de Eifel, Moezel, Hunsruck, Zwarte Woud, Hessen, etc. Beieren vinden we net te ver weg momenteel. We houden erg van de natuur en het zou voor de kinderen natuurlijk erg fijn zijn als er leuke activiteiten in de omgeving te doen zijn en als er in de nabijheid speelmogelijkheden zijn. We hebben ons al georienteerd op internet en we zien dat er veel vakantiehuizen te huur zijn, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er tips om onze zoektocht iets meer gericht te laten verlopen? Alvast bedankt!

Wij hebben ooit gezeten in Ferienhaus Valmetal in Untervalme, Bestwig. Was helemaal leuk. Prima huisje, aan het bos. Kleinschalig vakantiepark. Vlakbij Winterberg. Houten speeltuin voor de kids en een klein riviertje waarin ze kunnen kledderen.

Hallo DionneJ, bedankt voor je tip. Gaan we zeker bekijken. Vind de afweging toch best lastig merk ik; enerzijds is het enorm fijn als de kinderen ten alle tijden iets te doen hebben in de directe omgeving, anderzijds heb ik het gevoel dat we dan meteen zijn aangewezen op de ‘all in parken’ a la Landal en zo. Die zijn dan juist weer zo massaal en dat trekt weer niet zo. Keuzes, keuzes, luxeprobleem :wink:

Hoi,

Geloof mij maar, dit is beter dan het beste vakantiepark. Neem een bal mee, een emmer en een schep. Eventueel laarzen voor in het riviertje en ze vermaken zich zeker weten. Vlakbij is allerlei vertier maar mijn kinderen vinden het geweldig. Heuveltjes, water, bomen voor bomentikkertje, bergjes om vanaf te rennen en de kinderen hebben zeker weten een topvakantie. Daar kan geen vakantiepark tegenop. Succes!