Ik ben Jan en wil me even voorstellen op het forum. ik ben getrouwd en woon in Stad aan’t Haringvliet (Zuid-holland)we reizen samen heel graag naar het buitenland. We hebben al veel landen gehad met het vliegtuig en ook met de motor. Drie jaar geleden naar Antarctica geweest en in oktober dit jaar gaan we naar India en Nepal voor drie weken. Ook hebben we diverse landen in Zuid-Amerika, Europa en Azie en de behama’s bezocht. Mijn hobby’s zijn fotografie, motorrijden, racefietsen en vrijwillige brandweer.
Hoi Jan,welkom op wereldwijzer!
Nou op het Nepalforum kan je altijd terecht met je vragen.
Door de culturele en natuurlijke rijkdom van Nepal is er ontzettend veel te zien en te beleven.
Swayambunath is de oudste boeddhistische tempel van de Kathmandu vallei. De tempel wordt ook wel de apentempel genoemd omdat er zoveel apen bivakkeren.
Het stadje Bhaktapur bevindt zich 15 kilometer ten oosten van Kathmandu. De stad is één groot openluchtmuseum, zeker ook omdat grote delen van de stad niet toegankelijk zijn voor gemotoriseerd verkeer. Er is een overvloed aan middeleeuwse gebouwen met bijzonder fraai houtsnijwerk. Je kunt lekker slenteren langs wat winkels en kraampjes in de stad.
Het Durbar Square is het oudste plein van Bhaktapur.
India is een land van contrasten. Het aantal bezienswaardigheden is zo groot dat er meer dan één reis nodig is om een goede indruk te krijgen van de prachtige cultuur en natuur.
In iedergeval kan je altijd terecht op het Indiaforum voor je vragen.
Wens je nog een onvergetelijke reis toe,Jan! Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van de Taj Mahal in India.