Nomad82... India, Tibet, Nepal...

He hallo,

ik ben helemaal nieuw hier op dit forum. Ik heb de afgelopen jaren veel over deze mooie aarde mogen reizen. De meeste reizen waren deels voor mijn werk. Maar er zaten ook wat rondreizen tussen. De laatste reizen waren door Jordanie, Libanon en Syrie ( toen het rustig was ), en India. Voor deze laatste heb ik alleen een ticket geboekt, en vervolgens met de Lonely Planet in de hand mij onder de lokale bevolking gemengd en super genoten van de vele indrukken.

Dit jaar wil ik graag naar Tibet en Nepal. Nu kan ik een rondreis boeken, ook individueel, maar het zelf pioneren blijft toch wel heel aantrekkelijk. Zijn er misschien mensen die goede tips hebben of leuke ervaringen willen delen?

Alvast super bedankt en ik wens iedereen weer heel veel mooie en bijzondere reismomenten toe!

:wereld:

Hoi Nomad82,welkom op wereldwijzer!
Nou op het Nepalforum kan je altijd terecht met je vragen alsook op het Tibetforum kan je de ervaringen lezen van anderen.
Door de culturele en natuurlijke rijkdom van Nepal is er ontzettend veel te zien en te beleven.
Swayambunath is de oudste boeddhistische tempel van de Kathmandu vallei. De tempel wordt ook wel de apentempel genoemd omdat er zoveel apen bivakkeren.
Het stadje Bhaktapur bevindt zich 15 kilometer ten oosten van Kathmandu. De stad is één groot openluchtmuseum, zeker ook omdat grote delen van de stad niet toegankelijk zijn voor gemotoriseerd verkeer. Er is een overvloed aan middeleeuwse gebouwen met bijzonder fraai houtsnijwerk. Je kunt lekker slenteren langs wat winkels en kraampjes in de stad.
Het Durbar Square is het oudste plein van Bhaktapur.
Via Kathmandu kan men met het vliegtuig naar Lhasa(Tibet)eventueel kan je daar de kloosters Drepung of Sera Monaster bezoeken?
Deze kloosters zijn scholen voor Tibetaanse monniken in wording en ze liggen net buiten Lhasa. Bij het Sera klooster leeft nog de ‘afternoon debating session’ traditie, waarbij monniken van het filosofie-college met elkaar het debatteren oefenen.
Nou Nomad82 nog veel suc6 met je trip door Nepal en Tibet.
Om al een beetje het vakantiegevoel tegeven hieronder nog een mooie foto van het Sera Monaster in Tibet.

http://cache2.artprintimages.com/lrg/29/2968/TQ7QD00Z.jpg