Hallo,
Ik wil samen met mijn moeder in Mei richting Griekenland.
Zij heeft al langer de wens om Patmos te bezoeken, vanwege de geschiedenis met Johannes.
Nu willen we het bezoek aan Patmos combineren met een zon/strand vakantie en mogelijkheden om te wandelen.
Heeft er iemand tips over de beste mogelijkheden om te verblijven? Is dit Kos of Samos? En gaan er vanaf eind mei dagelijks ferries? Ik kan namelijk weinig tijden op internet vinden van ferries die gaan. Soms gaan er maar 3/4 in de week zoals het er nu staat. We willen het liefst maar 1 of 2 dagen op Patmos blijven.
Tips van de ervaren Griekenland kenner zijn dus welkom!
vanaf Samos kun je met een draagvleugelboot dit was 2 uur varen vanuit Pythagorion naar Patmos er staan bussen bij de haven om de de grot en het klooster te bezoeken. Tickets kun je bij het reisbureau in Pythagorion kopen weet de prijs niet meer. Als het erg hard waait vaart de draagvleugel boot niet. dus niet de laatste dagen van je vakantie naar Patmos gaan. Vanaf Kos hebben we een 3 eilandentocht in 1 dag gedaan wat niet aan te raden is het is lang varen *- 4 uur varen terug vanaf Patmos.
Heb de reis naar Kos geboekt. We willen eigenlijk een overnachting hebben op Patmos. Alleen het vinden van boten die er naar toe gaan is nogal lastig. Kom maar heel weinig diensten tegen via internet
Heb je al op www.gtp.gr gekeken voor de ferrytijden? rechtstreekse link
Zo te zien gaat hij 2x per week op donderdag en zaterdag, met een paar data afwijkende tijden.
Ja, 2x per week is dat niet super weinig? Ik neem aan dat er meer toeristen zijn die naar Patmos willen? Ik had toch wel verwacht dat je minimaal 1x per dag heen en weer zou kunnen.
Samos is een erg mooi eiland met veel mogelijkheden. Er zijn verschillende dingen te doen en mooie bezienswaardigheden aanwezig. Kijk voor meer informatie is op: Goedkoop vliegen naar Samos? Vliegtickets va € 161,-
kijk eens naar mijn eigen zelfgemaakte site over samos en patmos. ik denk dat je dit heel interessant zal vinden. wij vonden dit een fantastische reis.
Heb je ook informatie over de veerboten? Of weet je nog met welke veerboot jullie gingen?
Dit is het voornaamste waar ik nog naar op zoek ben. Want voor zover ik nu weet gaat er maar 1 ferry vanaf Kos per 3 dagen
hallo,
wij zijn vanuit samos met de ferry naar kos gegaan. een jaar ervoor waren we in kos en wilden toen ook naar patmos gaan, maar het was toen niet gemakkelijk om een ferry te bemachtigen, dat was in april, en dan is er niet veel ferryverkeer. dus hadden we het maar niet gedaan. dus zijn we het jaar daarna naar samos gegaan en van daaruit hadden we het direct in onze vakantie ingepland. maar ik weet niet meer of er veel ferryovertochten zijn vanuit samos.
in ieder geval patmos vond ik super, eigenlijk zeer mooi om langer te verblijven.
gr albertine