Deze zomer wil ik met een vriendin op (werk)vakantie in Montenegro of Macedonie. We zijn beiden nog helemaal niet bekend in deze regio. Dus mijn vraag is of iemand ons wat tips of informatie kan geven over organisaties die (werk)vakantie daar aanbieden, bezienswaardigheden, dingen te doen etc etc.
ik ben nog nooit in macedonie geweest maar wel in montenegro en ik moet zeggen dat ik montenegro echt geweldig vond. Ik ben er gewoon zelf op vakantie geweest toen ik aan het rondtrekken was door voormalig joegoslavie. Ik zat zelf in een leuk goedkoop hostel in Budva (hippo hostel) van daaruit was het erg makkelijk om excursies naar andere delen van het land te maken.
Wij willen wel erg graag werken tijdens die vakantie. Weet je misschien wat voor werk we daar zouden kunnen doen? Ken je toevallig organisaties die daar werk aanbieden?
Ik weet wel dat in Budva de toeristenindustrie flink groeiende is dus daar zal ook vast werk te krijgen zijn, organisaties die deze dingen aanbieden weet ik niet, maar mss kan je mailen met http://www.hippohostel.com/
de eigenaren zijn russisch/amerikaans en zij hebben samen dit hostel op gezet, toen ik er was werkte 1 van beiden nog bij de lokale radio dus ze kennen wss ook wel de wegen die bewandeld kunnen worden
montenegro is echt supermooi. ben er 1 keer door heen gekomen maar wil graag een keer er “echt” heen. Macedonië weet ik verder niet zo veel van, ook niet geweest. Een weekje of 2 geleden door Servië gereden… Kosovo is net onafhankelijk en dat was die dag, veel westerlingen in elkaar gemept en nogal wat hommeles. 't is wel mooi maar dat zou je ff van te voren moeten checken!
Omdat ik zelf graag deze zomer naar Montenegro wil was ik op het forum aan het zoeken naar wat extra informatie.
Ik heb al een beeld van wat we willen doen en wanneer, waar we nog over denken is hoe in Montenegro te komen.
Ons idee nu is om naar Wenen te vliegen, vandaar de trein naar Belgrado en dan door met de trein naar Podgorica. Op de terugweg evt vanuit Belgrado terugvliegen.
Heeft iemand van jullie dit eerder gedaan? Of heeft iemand andere goede tips? (vliegmaatschappijen die vanuit Podgorica vliegen bv…)
ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar je kan ook op dubrovnik vliegen en dan met de bus naar montenegro gaan…
en als je met de trein van belgrado naar montenegro wil, raad ik de treinroute belgrado- Bar aan, schijnt een schitterende route te zijn en Bar ligt al aan de kust. Podgorica is een hele lelijke stad waar niets te doen is en zou ik dus alleen mss als aankomst of vertrek gebruiken maar niet om er te verblijven en vanaf belgrado kan je beter naar Bar gaan!