Vakantie Como meer

In augustus ben ik voor het eerst naar Italië geweest en het was super.Mijn tante heeft 2 appartementen(die ze ook verhuurd)in Acquaseria(San Siro) direct aan het Como meer.Met de auto is dit het best te bereiken,ook om plaatsen daar te bezoeken kun je eigenlijk niet zonder auto.De rit vanuit Nederland is ook zeer de moeite waard,wel 12 uur rijden(met stops) maar hoe zuidelijker,hoe mooier het landschap!
Tijdens onze vakantie hebben we een wandeling gemaakt in Loveno,mooi bosgebied met wild stromende riviertjes.Er zijn wandelpaden maar voor de avonturiers zijn er ook gedeeltes waar je echt moet klimmen.
We zijn met de ferry naar Bellagio geweest(vanuit Menaggio waar je heerlijk ijs kunt eten!),een leuk dorpje met veel boetiekjes,een markt en landgoed.We hebben ons daar prima vermaakt en lekker gelunched.
Dag later weer gewandeld dit keer rond Lago di Piano,was wel pittig maar waarschijnlijk hadden wij de verkeerde borden gevolgt maar wel een mooi gebied.
Natuurlijk hebben we ook gezwommen in het Como meer,er zijn vele strandjes maar neem wel waterschoenen mee want er liggen veel stenen.Op de laatste dag zijn we naar Colico geweest,naar winkelcentrum Iperal.Niet heel groot maar wel leuk om een dagdeel rond te neuzen,zit een hele grote supermarkt in waar ze van alles verkopen.
We zijn elke dag uit eten geweest en echt nergens is het tegengevallen,vriendelijke bediening alleen spreken ze niet overal Engels.
Al met al hebben wij daar een heerlijke vakantie gehad,echt een aanrader en ik zal kijken of ik hier een album aan kan maken.

Even dit oude topic “kapen”. :biggrin:

Een verslag met foto’s van mijn reis naar Lecco en Bellano aan het Comomeer (+ Milaan)