Hallo,
ik ben Tyson en ik ben 23 jaar. Ik wil in mei 2015 op vakantie gaan naar canada om daar 2 weken bij familie van mijn vriendin te blijven en logeren. Nu zal dat opzich geen probleem zijn, maar ik heb een strafblad. Sinds mijn 18e heb ik 1 veroordeling en misschien komt er nog eentje bij maar dat is nog afwachten, nu heb ik al een redelijk aantal uurtjes doorgebracht achter de computer om uit te zoeken of dit nu een probleem zal zijn of niet. Ik kan niks concreets vinden of dit nu mijn toegang ontzegt kan worden of niet. ter verduidelijking, het gaat om een geweldsdelict maar nooit een gevangenisstraf opgelegd gekregen alleen taakstraf.
Ik weet niet of dat op zich geen probleem zal zijn. Canada is erg streng op dit terrein.
In principe mag je Canada wel in met een veroordeling op zak, maar je dient dan wel volledig gerehabiliteerd te zijn. Dat houdt in, dat
die veroordeling minimaal vijf jaar geleden moet zijn geweest en dat je sindsdien niet nogmaals met justitie in aanraking bent geweest en uit jouw verhaal maak ik op dat er nog een zaak onder de rechter is. Er wordt ook niet gekeken naar de Nederlandse strafmaat, maar wat er in Canada voor een bepaald vergrijp aan straf staat. Dat wil niet zeggen, dat je helemaal geen kans hebt om te worden toegelaten, maar het zal niet makkelijk zijn. Eerlijk zijn is wel een vereiste, probeer je ze te misleiden en ze komen daar achter, dan ga je onherroepelijk op het eerste de beste vliegtuig terug en kom je er voorlopig niet meer in. Misschien beter om eerst te informeren bij de Canadese ambassade voordat je een ticket gaat boeken.