Tyson stelt zich voor en heeft een dringende vraag

Hallo,
ik ben Tyson en ik ben 23 jaar. Ik wil in mei 2015 op vakantie gaan naar canada om daar 2 weken bij familie van mijn vriendin te blijven en logeren. Nu zal dat opzich geen probleem zijn, maar ik heb een strafblad. Sinds mijn 18e heb ik 1 veroordeling en misschien komt er nog eentje bij maar dat is nog afwachten, nu heb ik al een redelijk aantal uurtjes doorgebracht achter de computer om uit te zoeken of dit nu een probleem zal zijn of niet. Ik kan niks concreets vinden of dit nu mijn toegang ontzegt kan worden of niet. ter verduidelijking, het gaat om een geweldsdelict maar nooit een gevangenisstraf opgelegd gekregen alleen taakstraf.

Heeft iemand hier ervaring mee of informatie?

Dag Tyson,

Ik vind het wel een interessante vraag en heb even gegoogled…

Je hebt geen visum nodig volgens mij, maar iedere douane beambte kan je staande houden en als ik het goed lees, is een strafblad dan toch een reden om je de toegang te weigeren.

Hoe langer geleden en/of hoe kleiner het vergrijp, dat zal de zaak makkelijker of moeilijker maken…
Maar je schrijft ook, dat er misschien nog een vergrijp bijkomt… dat zal e.e.a zeker niet vergemakkelijken.

Note: This is only a guide. A Canadian immigration officer will decide if you can enter Canada when you apply for a visa, or when you arrive at a port of entry.

Under Canada’s immigration law, if you have committed or been convicted of a crime, you may not be allowed into Canada. In other words, you may be “criminally inadmissible.”

This includes both minor and serious crimes, such as:

theft,
assault,
manslaughter,
dangerous driving,
driving while under the influence of drugs or alcohol, and
possession of or trafficking in drugs or controlled substances.

Welkom op Wereldwijzer!

Mocht je er met deze gegeven informatie nog niet helemaal uitkomen, dan kun je altijd alsnog je vraag stellen in het Canada Forum.

Succes!