VAE, verwacht geen historie of natuur en lange wachttijden op airport

Na afgelopen kerstvakantie alle 7 emiraten te hebben bezocht, kunnen we concluderen: voor natuurschoon en historie moet je hier niet zijn, wel voor een moderne maatschappij, typisch islamitisch, de architectuur van Dubai enz. Hoewel de VAE voor 80% bestaat uit hindoeisten uit India, Pakistan en Bangladesh, vonden wij de moskeeen weer prominent aanwezig, voor andere godsdiensten geen plaats. Anders dan in Oman, waar meer vrijheid is, en naast de moskee gebroederlijk een kerk kan staan. Oman vonden wij ook authentieker qua bevolking (zeker de binnenlanden). Er zijn wel wat archeologische opgravingen in VAE, vanaf 3de millennium v. chr zijn hier restanten gevonden, daarna lijkt er al die eeuwen niets gebeurd, geen restanten aanwezig, tot de moderne maatschappij die er momenteel is, met zijn wolkenkrabbers, skidorp in grootste mall ter wereld, palmisland, resorts enz. Voor cultuur in de vorm van vele prachtige, goed onderhouden en gratis musea raden wij Sharjah aan. De moeite waard! Ook Bur Dubai en dan vooral rond de Creek is een bijzonder gebied, neem een taxiboot naar de overkant. We bivakkeerden onder meer in het Hilton in Fujairah, een aanrader! Houd verder rekening met lange, zenuwslopende wachtrijen bij zowel aankomst als vertrek van de luchthaven in Dubai. Slecht georganiseerd en diverse totaal overbodige bureaucratische rituelen!

Ik hoop dat dit anno 2013 anders is, ik maak onderweg naar Australië een tussenstop van 2 nachten hier in oktober. Iemand nieuwe ervaringen?

Beste RG, hoezo anno 2013: dit zijn ervaringen van kerst 2012…:dag:
de wachtrijen voor de douane kan je vermijden door het kopen van een e-ticket.

Verder best een bijzonder land hoor :wink:

groet en have fun

Ik keek niet goed, keek naar je profiel en dacht dat het bericht was uit 2009:slapen:
bedankt voor je reactie.

Wat wordt er bedoeld met een e-ticket?