Uruguay tips?

Ik heb een grote interesse voor Uruguay, omdat het hier in Nederland helemaal geen bekende reisplek is. Zijn er mensen die er zijn geweest en die mij kunnen vertellen hoe het daar is?

Uruguay is inderdaad altijd een beetje het ondergeschoven kindje van zuid amerika. Het is een heel onlatijns land maar wel een erg ´lief´land vind ik. Geen spectaculaire landschappen of zo.Over t algemeen glooiende weilanden (veel veeteelt in Uruguay) Je moet het meer doen voor t relaxte gevoel dat je krijgt als je er bent. Er zijn diverse thermaalbaden in het noordwesten.En de dorpjes waar t lijkt of de tijd heeft stilgestaan en vooral een heel veilig gevoel-buiten Montevideo dan- en lijkt het of er geen criminaliteit in t land voorkomt.

leg alvast maar een hoop tips voor me klaar Marcel :wink:

tijdens mn verblijf ginder beneden wil ik best wel eens een paar weken de Uruguay-rivier op (kan ik gelijk wat grenshoppen als mn argentijnse 3maanden verlopen …

tot lezens

IX

Ja dat zou ik ook wel willen weten. Ik ben vorig jaar naar Colonia gegaan een dagje en dat vond ik een heel mooi oud dorpje. Alsof de tijd heeft stilgestaan daar. En ook een hele vriendelijke bevolking.
Dit jaar wil ik misschien naar Montevideo, maar daar hoor ik overwegend negatieve verhalen over.
Wat is daar een leuke wijk?

Monte video is een rustige dorpse stad die je wel gezien moet hebben als je in Uruguay bent. Punta del este daarentegen is net benidorm. Een grote toeristische trekpleister met veel hotels winkels en dergelijke. Dit past niet echt in het beeld van de rest van Uruguay.
Punta del diablo is een erg relaxed strandplaatsje in het noord-oosten. Hier kom je helemaal tot rust.
Colonia del sacramento met hun prachtige straatjes en oude gebouwen is een must in Uruguay.

1 like

dank voor je tips schoentje, ik hou ze bij !

heb jij ook even thermaal genoten
ik las ergens dat er nogal wat thermale bronnen zijn …

greetz from the tropIX

Ik heb er geen gezien.

Ik heb ooit het genoegen gehad om enkele weken in Uruguay te vertoeven met vrienden uit Montevideo. Was in 2002 meen ik. Als je met locals op pad gaat heb je natuurlijk altijd voordelen en zie je het land wellicht gunstiger dan het is als doorsnee toerist, maar ik vond het geweldig.

Montevideo vond ik een heerlijke stad, vooral de lange ramblas in de zomer, met massa´s mate drinkende Uruguayanen. De murga´s op zondagmiddag, met o.a. dansende negroïde bevolking (de invloeden van Brazilië zijn hier ook sterk aanwezig, iets wat je in Argentinië niet ziet/voelt).
In het binnenlad is de regio rond Minas fraai. We zijn ook een week naar Cabo Polonio geweest, een soort hippiekolonie aan de Atlantische Oceaan, ver weg van de bewoonde wereld en bevolkt door alleen maar pinguïns, zeehonden en een paar mensen. Heel bijzonder. Hoe zulk soort plekken er vandaag de dag voorstaan, geen idee. In ieder geval heeft Uruguay op mij een hele ontspannen indruk gemaakt.

suerte,

Jan

Gracias Jan,

Heb je ook een paar namen? Bv van de ramblas, waar zijn die, welke pleinen de murga’s etc etc. Weet er nog zo weinig van…
En ik wilde vanaf Colonia dan met de bus naar Montevideo, voor het landschap. Of is dat niets bijzonders?

Kijk op de startpagina van uruguay, daar vind je al aardig wat informatie. Verder vind ik zelf de site www.a-m-kersbergen.nl erg leuk. klik bij hem op uruguay en/of op de vlag uruguay.
Verder kan ik melden dat er veel w.waterbronnen zijn waar je goede info over kunt vinden. Waar ze goed voor zijn etc. O.a. in Guaviyý Hot Springs. Ligt ten Noorden van Paysandú. Succes,mamacarina

Gracias Mamacarina, heb de site een beetje bekeken.
Ik denk dat ik wel ga voor één of twee dagen.

Ik ben in juni in Uruguay geweest. Het is niet spectaculair qua landschap. Hoewel, de uitgestrektheid is wel heel bijzonder. Montevideo is een leuke stad. Daar kun je wel een paar dagen doorbrengen. Colonia is heel aantrekkelijk, niet groot maar zeker een paar dagen de moeite waard. Je kunt er eindeloos lopen langs het strand. Makkelijk bereisbaar land hoewel wij wel een paar keer de bus gemist hebben en hebben moeten liften. En dat is lastig, er is nauwelijks verkeer.
Leonie Does