Uni. in de Verenigde Staten

Hallo ,

Ik ben 20 jaar en zou graag gaan studeren in het Amerika.
Wat ik me net afvraag is wat zijn de specificaties die je nodig hebt om daar van start te kunnen gaan?
-Moet je een diploma hebben van het secundair onderwijs
-Moet je bepaalde tests hier ( in België ) afleggen
-Moet je toelating krijgen, of is het gewoon een zaak van genoeg financieël vermogen te hebben
-Welke soort Green card heb je daarvoor nodig
En of er nog meer nodig is buiten deze vragen die ik nu gesteld heb.
Ik heb geen ervaring met het systeem van Amerika, dus elk antwoord kan mij zeker helpen!

Alvast bedankt

Eigenlijk kun je al deze informatie vinden op de website van het Fulbright Center in Amsterdam. Die zijn niet-commercieel, en geven onpartijdige en onafhankelijke informatie als enige in Nederland. Ze zijn ook aangesloten bij het EducationUSA netwerk, waardoor ze zich aan regels van objectiviteit en onpartijdigheid moeten houden. Verder een hele goede en informatieve website! Google op fulbright center amsterdam en je hebt ze zo te pakken!

Over het algemeen is het zijn van 18 jaar en het hebben van een diploma op het secundair onderweis een minimum eis waaraan je moet voldoen. Als dat bij jou niet het geval is kan je gaan kijken naar scholen met een open admission policy, die zijn vaak heel makkelijk. De minimum toelatingseisen verschillen daar.
Vaak moet je een TOEFL test afleggen, om je taalkennis op academisch niveau te testen. De school wilt graag weten of je mee kan komen in de les. Als je niet de voor die school opgestelde minumum score haalt, is dat meestal geen probleem, maar moet je wel extra taallessen gaan volgen. Over het Dat kan over de hele wereld, en dus ook in België.
Wat de toelating betreft verschilt het. Bij scholen met open admission ligt het aan je vemogen, bij scholen zonder open admission moet je toegelaten worden.
Een green card is bedoelt voor werken in Amerika, dat mag je niet doen als je gaat studeren. Voor studeren heb je een visum nodig dat zegt dat je naar amerika gaat om te studeren en niet om geld te verdienen. Het enige werk dat waarvoor je betaald worden mag zijn baantjes op de school zelf. Dit verdient niet veel en er zijn er niet veel beschikbaar. denk aan zo’n 20 baantjes per 10000 leerlingen.

1 like