Graag wil ik jullie mening weten over de Uluwatu Tempel of Tanah Lot.
Vorige keer heb ik beide overgeslagen maar nu wil ik 1 van deze bezoeken.
Welke v.d. 2 raden jullie me aan?
Ik raad Tanah Lot aan… En dan proberen bij zonsondergang. Echt verschrikkelijk mooi… wel is het heel toeristisch.
Ik zag dat je in Tanjung Benoa zult verblijven. De keuze is dan simpel: Kies vanwege “verkeerstechnische” redenen lekker voor Uluwatu en ga niet uren in de file staan naar (en terug van/uit) Tanah Lot.
euh…ik denk dat je in de war bent met iemand anders. Ik ga een maand rondtrekken (op de bonnefooi waarbij ik alleen ongeveer de plaatsen weet). Begin in Ubud, eindpunt Sanur en daartussenin OostBali, Lombok en een boottour langs kleine eilandjes.
Ik zou ev. beide kunnen bezoeken door de een vanuit Ubud en de andere via Sanur te doen? Lijkt het op elkaar?(stomme vraag missch.) en missch. combineren met vlindertuin bij Wanasari Tabanan omdat ik ook macrofoto’s maak?
gr. ingrid
Wij vonden Tanah Lot enorm tegen vallen. Wat een toeristische samensmelting is dat zeg…
Wij hadden het idee om eens lekker rustig een mooie zonsondergang te gaan bekijken, maar dat is onmogelijk. Het is veels te druk, wij hebben nog meer van de zonsondergang genoten toen wij achter het glas op vliegveld stonden dan daar.
Maar misschien dat wij op een extreem drukke dag waren ofzo, maar ons viel het vies tegen.
Ik weet niet of het in het drukke seizoen was? Ik ga in maart en begin april.
Wij waren daar toen in oktober '07 dus dat verschilt nog al. Maar aan de enorme markt te zien voordat je daadwerkelijk bij de zee komt, is het er wel vaker zo druk. Maar het is niet zo dat je je er zult vervelen. Maar als je een rustige en romantische zonsondergang verwacht dan valt het flink tegen :d
Ja oké, zo’n markt heb je idd. gelijk in. Al klets ik ze zo in het Indonesisch van me af gewoon Saya tidak mau (ik wil 't niet) dan houden ze sneller op dan dat je dat in het Engels doet.
Voor zonsondergang heen gaan? Tja…meer de combinatie voor foto’s van zonsondergang en de tempel. Want ga tijdens m’n reis nog vele zonsondergangen (en opkomsten) zien hopelijk omdat ik naar meerdere plaatsen en zelfs eilanden ga. Dus het gaat me meer om de combi. Maar ja, welke…ik ben er nog steeds niet uit.
Beide tempels zijn bij zonsondergang mooi. Bij Uluwatu kun je ook genieten van een dans, zonsondergang en tempel. Nadeel, nou ja voor mij dan :), zijn al die apen die het erg leuk vinden om toeristen te pesten.
Bij Tanah Lot heb je een verhoogd terras, mooie plek maar erg druk, uitzicht wordt ook een beetje bepaald door al die fototoestellen. Je kunt ook beneden gaan staan, niet zo druk, en ook wel genieten vond ik.
Tanah Lot vond ik ook een mooie plek overdag(ben er 2 keer geweest). Tempel ligt dan helemaal in het water. Ook een stuk rustiger. Maar ja geen zonsondergang natuurlijk.
Als ik moest kiezen dan zal ik voor Ulluwatu gaan. Tempel hoog op de klif is indrukwekkend en heeft op mij persoonlijk meer indruk gemaakt dan tanah lot. Beide attracties zijn worden uiteraard bezocht door veel toeristen.
Tip voor tanah lot:
Ga naar het Pan Pacific Nirwana Bali Resort dit rseort met golfbanen ligt ook bij tanah lot. Laat je door een taxi hier afzetten en je hebt bijna geen mensen om je heen.
Kort sprintje over de golfbaan op de terugweg, want het pad zie je niet meer na zonsondergang.