Uitstippelen route 12d Costa Rica

Beste Costa Rica reizigers,

Ik en een vriend vertrekken volgende week zaterdag voor de eerste keer voor 12 dagen naar Costa Rica.

Nu, wij komen aan in San José en willen daar eerst een nacht blijven. Daarna willen we met een jeep (is al geregeld) naar het noorden en het oosten (Caraibisch gebied Puerto Limon).

Wij zouden zeker Arenal vulkaan, Monteverde, Rincon de la Vieja en het carnaval ‘el dio de la raza’ in Puerto limon willen doen.

Iemand een idee voor een geschikte route? Iemand ervaring met de jeep in Costa Rica? Alles is welkom. Bedenkingen, tips, excursies op de route, …

Wij zouden graag zoveel mogelijk willen zien op deze toch wel korte tijd.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Christophe

De route zou kunnen zijn Luchthaven (Alajuela) Monteverde - Rincon - Arenal - Limon - Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita - Alñajuela.
In Limon en omgeving zijn op de carnavalsdag geen kamers meer te krijgen. Ik zou er ook niet willen overnachten.

Johan
www.costaricaopnmaat.nl

Alvast bedankt voor de info.

Mag ik vragen waarom je niet in Limon zou willen overnachten?

Wat raad je dan aan?

Groetjes

Limon is een echte havenstad met al zijn negatieve kanten. Overdag is het er heel gezellig en leuk,
maar ´s nachts verandert de stad. Lees in Paul Theroux zijn Patagonié express het stukje over Limon.
Het is niet meer zo erg, maar het geeft je een idee. Wil je het carnaval bezoeken ga dan vanuit Cahuita er een dag naar toe.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

even een tip: jouw inbox bij Wereldwijzer is vol en je kunt geen mails meer ontvangen. Even leegmaken dus.