14 mei 2009
Beste allemaal,
Vorig jaar heb ik met collega’s een rondreis door Suriname gemaakt naar o.a.Kwamalasamutu. Daar hebben we Indianenstammen ontmoet maar ook in hun dorp geslapen. Het dorpshoofd vertelde dat toeristen vaak beloftes maakten om hen te helpen maar dit meestal niet nakwamen. De kinderen komen veel tekort en daarom heb ik het plan om de Indianenstammen blijvend te willen ondersteunen. Door middel van het organiseren van reizen probeer ik ook te zorgen voor werkgelegenheid voor de indianen zodat ze wat extra geld hebben.
Inmiddels heb ik al 40 dozen ingezameld met kleding, speelgoed en schoolmateriaal. Mijn streefaantal zal 60 dozen zijn. Het gehele project zal ongeveer 4.000,- euro kosten. Ik wil geld inzamelen voor de stammen in Kwamalasamutu (1.000 mensen) en Sipaliwini (150 mensen).
Verder ben ik bezig met het opzetten van een website waarop je foto’s kunt zien van de reizen en zo ook kunt zien wat er met het geld gedaan wordt.
Daarom wil ik vragen of jullie een **bijdrage **willen leveren voor mijn project(en) zodat ik de verzamelde goederen naar hen toe kan brengen. Alleen gaat me dit niet lukken.
Ook wil ik je vragen om deze e-mail door te sturen naar vrienden en kennissen zodat het project meer bekendheid krijgt.
Volgend jaar ben ik van plan om in september/oktober/november trips te organiseren naar de binnenlanden van Suriname zoals ook naar bovengenoemde plaatsen. Je kunt je aanmelden of informatie opvragen via mijn e-mailadres . Ik organiseer al drie jaar trips.
Graag reacties sturen naar: [EMAIL=“ricksoetosenojo@hotmail.com”]ricksoetosenojo@hotmail.com
Rekeningnummer: 3264416
t.n.v. R. Soetosenojo te Almere
Onder vermelding van: Kwamalasamutu
Alvast hartelijk bedankt namens,
Rick Soetosenojo