Ik wil graag in januari naar uganda gaan, maar liever niet alleen. Dus ik zoek nog een reisgenootje. Op dit moment heb ik nog geen vaste plannen en ben ik ook nog flexibel met reistijd en exacte locaties. Ik wil alleen wel minimaal 3 weken weg.
Ik ben 25 jaar en heb al wat ervaring met reizen in Afrika.
Tot nu toe één reactie. Zijn er meer mensen geinteresseerd? Laat maar wat weten.
Ik kan eventueel net na de kerst al weg en februari is ook geen probleem.
Groeten, Jan-Jaap
Hoi!
Ik zit er ook aan te denken om in het voorjaar van 2013 naar Afrika te vertrekken. Ik heb al eens vrijwilligerswerk in kenia gegdaan dus wil heel graag terug naar het weeshuis om vervolgens van Kenia naar Zuid Afrika te reizen.
Groetjes, Elise
Hoi!
Ik ben in maart een aantal weken vrij en probeer er twee maanden van te maken. Ik zou dan vrijwilligerswerk willen doen en door afrika reizen. Hoe lang wil je reizen? Ik wil zelf in ieder geval victoria waterfalls zien, lake malawi en zanzibar.
Groetjes Hanna
Hoi Hanna,
Mijn plan was eigenlijk om in januari naar Uganda te gaan, maar dat gaat wegens wat onverwachte veranderingen niet door. Op dit moment probeer ik wel in februari maart een paar weken vrij te regelen, maar heb nog geen idee waar naartoe. Als een reisje naar Afrika doorgaat worden het waarschijnlijk 4 weken (ik kan van het werk helaas niet langer vrij krijgen). Ik wil dan niet te veel tijd aan reizen tussen verschillende landen verspillen, maar liever een/twee landen wat beter leren kennen. In grote lijnen (paar highlights) wil ik de reis in NL vastleggen, maar het grootste deel ter plekke regelen.
Dit keer wil ik in die maand geen vrijwilligerswerk doen, maar gewoon rondreizen. Bestemming staat nog niet vast, dus dat kan nog alle kanten op. Het wordt alleen geen Zuid-Afrika omdat ik daar al ben geweest en volgend jaar waarschijnlijk terug ga. Ik hoor verder nog wel als je meer wilt weten.
Groetjes, Jan-Jaap
Hoi Jan-Jaap,
Ik heb tot nu toe 3 weken vrij in maart. Waarschijnlijk worden dat er 5 of 8, maar de toestemming moet nog gegeven worden…
Zelf kan ik via via in Ghana vrijwilligerswerk doen, dus ik zou het ook wel leuk vinden om eerst een maand door een ander gedeelte van Afrika te reizen en naar Ghana door te vliegen.
Ik hoef ook niet perse naar Zuid-Afrika, heb daar een tijd gewoond ivm stage. Wat voor landen zou jij willen zien? Landen die ik nog (een keer) wil zien zijn: Oeganda, Kenya, Tanzania (zanzibar), Malawi, Zambia (vicfalls).
Groetjes Hanna
Omdat ik maximaal 4 weken ga heb ik besloten om een of maximaal 2 landen te bezoeken anders heb je er te weinig tijd voor. Ik heb tot nu toe vooral naar uganda gekeken, omdat dit mij een heel mooi land lijkt en er goed te backpacken is. Na contact met iemand die er nu naar toe is lijkt mij zanzibar of een stukje kenya ook wel leuk om erbij te doen.
Andere opties zijn, namibia/bostwana/zambia. Malawi ken ik eigenlijk niet zo goed en heb ik ook nog nooit naar gekeken.
groetjes, Jan-Jaap
Uganda, Kenya en Zanzibar lijken mij leuk om heen te gaan. Op de JOHO site kwam ik nog wat over treinrezien tegen. Misschien ook leuk om over na te denken 
Hier de info van de site:
Tazara Railway (Tanzania-Zambia, door wildpark!)
Harare (Zimbabwe)-Gaborone (Botswana)-Johannesburg (Zuid-Afrika)-Maputo (Mozambique)
Dakar (Senegal)-Bamako (Mali)
Trans-Kenia Express (Mombassa-Victoriameer)
Mochten de plannen meer vorm aan gaan nemen, lijkt t me wel leuk om elkaar even beter te leren kennen 
Mij kan je op facebook vinden onder Hanna Renkema of Hanna1205. Ik ben wel wat ouder dan jij, weet niet of je een reisgenoot zoekt met specifieke leeftijd?
FIjne avond! groetjes Hanna