wie is hier geweest ? is daar iets te zoeken?wat is je ervaring ?
ben benieuwd!
hoelang is het met de trein vanaf bangkok? ik heb wel vliegtickets gezien ernaar toe. maar over land reizen vind ik leuker…mits het niet te veel tijd in beslag neemt.
dat ligt in Thailand-en daarvoor is een aparte forumdeel.
Gewoon een 13 in een dozijn Thaise provinciehoofdstad- niks echt bijzonders. Is hier in Thaild bekend omdat eens per jaar de ‘candle-procession’’ wordt gehouden=zeer grote gebeeldhouwde kaarsen
de rest wat je vraagt staat in elke reisgids-duuhh. We gaan hier toch niet alle reisgidsen ook nog eens overschijven? je kan met de trein-nachttrein=zie je niks, altijd te laat, heeft bedjes, of 10tallen bussen-iets goedkoper, iets sneller, zowel by day als overnight.
je HOEFT helemaal geen stop in Ubon te maken als je linea recta naar Laos/Pakse wil-er zijn zowel direkte bus vanaf hier=-BKK naar pakse (die zal je niet kunnen vinden) en naar de grenspost=Chong Mek.
Ubon vond ik niet echt fantastisch. Ik was er eind juni op het moment dat de monniken zich gingen voorbereiden op het kaarsen festival. We hadden gehoord dat er super grote en mooie kaarsen werden gemaakt, alleen hebben we ze niet kunnen vinden.
Maaaar als ik jou was zou ik naar Surin gaan. Dat is net ietsje dichterbij Bangkok. Ik was met de trein (derde klas, 2 euro, heel veel leuke Thaiien) maar heb er wel 9 uur over gedaan. Je kan ook de nachttrein nemen. Maar ik vond Surin echt helemaal fantastisch. We waren op een hostel beland bij Pirum; een oud monnik die als bijverdienste een hostel heeft. Hele bijzondere en inspirerende man. We hebben een tour met hem gedaan en heel veel over Thailand en de gebruiken geleerd.