We hebben momenteel Wilpattu en Udawalawe in ons reisplan opgenomen.
Goede keuze??
Lees hier en daar dat Udawalawe, buiten veel olifanten, niet zoveel zou zijn…klopt?
Het ETH alleen doen is mss voldoende en dan toch kiezen voor een tweede safari in Yala NP?
Of is Kumana interessanter, houden namelijk niet zo van massa toerisme.
3 safari’s op 1 reis lijkt me alleszins een beetje teveel van het goede:-)
Hoi hoi,
Yala overlapt erg met Wilpattu en is sardientjesfile
UW is qua grote dieren vooral de olifantenkudde ja maar dat is ook het belangrijkste dat je zou missen in Wilpattu (die heeft kleinere groepen), dus verder nix toe te voegen?
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Heb in februari/maart drie safari’s gedaan en steeds weer anders. Heb van alle drie genoten, terwijl ik absoluut niet voor safari’s naar een Afrikaans land zou gaan…
Ik vond Udawale mooi. Naast olifanten vooral veel vogels (oke, in verhouding erg veel pauwen) en waterbuffels. Bovendien heb je er mooie (afgelegen) plekken om te overnachten, ik denk vaak inclusief alle maaltijden. En het Elephant Transit Home, waar je het voederen van de kleintjes kunt zien.
In Minneriya veel olifanten en minder vogels. Was het drukst met bezoekers.
Wasgamuwa was ook mooi. Daar was de ranger zelfs onder de indruk en enthousiast van wat er te zien viel. Misschien valt het tegen wanneer je in 1 van de laatste Jeeps zit en de kleurrijke vogels al zijn ‘weggejaagd’ door de eerste Jeep, waar ik op de een of andere manier door steeds in zat.
Johan