Tweede paspoort aanvragen transmongolië express

Hallo,

Eind augustus starten wij onze wereldreis, welke we in juni 2015 willen eindigen met de transmongolië express. Om de visums voor Rusland en Mongolië aan te vragen, hebben we een 2e paspoort nodig. Dit omdat wij 3 maanden voordat we in het land aankomen, in Nederland het visum zouden moeten aanvragen. Dit is niet mogelijk (omdat wij dan in zuid-oost azië zitten), dus is er een constructie bedacht dat je een tweede paspoort aanvraagt en deze in NL achterlaat. Vervolgens regelt een visumcenter voor ons het juiste visum met ons tweede paspoort.

Nu lopen we tegen het volgende aan: de gemeente Breda verstrekt geen 2e paspoorten voor privéreizen. De reisorganisatie heeft deze constructie echter bedacht, omdat er verschillende gemeentes in Nederland zijn die hier soepel mee omgaan. Onze gemeente weigert dit.

Heeft iemand (alternatieve) ideeën om ervoor te zorgen dat wij toch deze reis kunnen maken met geldige visums?

Ik hoor het graag,

groetjes,
Malou

Voor Mongolië hoef je vanaf juli 2014 (nu dus ;)) geen visum vantevoren aan te vragen.

Ik heb zelf mijn visum voor Rusland in China aangevraagd, klaar binnen 3 dagen, is dat voor jullie geen optie?

Oh wat goed! Het kan dus in China? mij werd door de visumdienst verteld dat dit absoluut geen optie is! In welke stad heb je dit kunnen regelen?

Je zult zelf even uit moeten zoeken of je je visum voor Rusland nog altijd in China kan regelen (vraag het bv. eens op het forum van de Lonely Planet of iemand het recent gedaan heeft, daar komen veel mensen).

In 2006 was het in ieder geval mogelijk in Beijing, daar heb ik toen mijn visa geregeld.

Een vriend van mij heeft de transmongolie express geregeld in China geregeld en zijn China trip in India geregeld. Overal waar een ambassade is kun je een visum aanvragen voor het land.

Via Wereldwijzer app

Dit was afgelopen maanden

Via Wereldwijzer app

Vraagje: waarom doen jullie de TME vanuit China naar Rusland? Is dit een hele bewuste keuze?
De route wordt namelijk steeds mooier en ik zou zelf er niet zo snel voor kiezen om hem van China naar Rusland te doen…

In mijn geval kwam het beter uit met de seizoenen. Ik wilde graag een paar weken door Mongolië reizen, maar niet hartje winter. (Ik vertrok in december en kwam terug in augustus.)

Daarnaast wilde ik het Naadam festival in Mongolië graag meemaken. Dat is elk jaar in juli.