Hallo iedereen
Binnen 3 weekjes vertrekken we naar Costa Rica. We verblijven o.a. in Puerto Viejo de Sarapiqui en rijden vervolgens door naar La Fortuna. We zouden graag een tussenstop maken bij de Poás Vulkaan (via San Miguel zuidwaarts). We zouden 's morgens vroeg vertrekken vanuit Puerto Viejo de Sarapiqui en zo 's morgens al richting de Poás vulkaan rijden om daarna door te rijden naar La Fortuna. Is dat haalbaar op één dag?
Bedankt voor jullie reacties!
Als je vroeg genoeg vertrekt kan dit. Je moet ook vroeg vertrekken om kans te hebben dat de vulkaan niet in de wolken zit.
Vanaf Sarapiqui ( La Virgen ) is het een kleine 1,5 uur naar de Poas.
Je komt op de route ook nog de La Paz waterval tegen.
Vanaf de Poas kun je dan via Alajuela, San Ramon (afslag vanaf de Interamericana) naar La Fortuna rijden, ongeveer 3 uur.
Johan
Bedankt Johan!
Is het ook een optie om de weg van San Miguel en Aguas Zarcas te nemen richting La Fortuna? Of is de weg via San Ramon mooier/aangenamer?
Bedankt voor je reactie!
Het nadeel is dan, dat je ook weer terug de route Poas naar San Miguel rijdt.
Vandaar mijn voorstel om via San Ramon te gaan. Maar het kan natuurlijk wel.
Johan
je kunt de Poas ook bezoeken vanuit jullie eerste hotel de eerste dag na aankomst in San Jose. Of de laatste dag. Velen doen dat omdat het toch in de buurt is.
Bedenk dat de entree voor La Paz waterval duur is.
Hele einden omrijden is zo zonde van je kostbare vakantiedagen/tijd. Want ga je op vakantie om alsmaar in een auto te zitten? of ga je vanuit je hotel allemaal leuke trips maken in de directe omgeving?
3 of 4 dagen verblijf per hotel stelt je in staat veel meer te genieten van alle mooie plekken/natuur in de omgeving en toch ook uitgerust thuis te komen.
Heel Costa Rica zien in 2 of 3 weken lukt toch niet.
Leg je niet te veel vast en laat je tijdens de vakantie verrassen door enthousiaste verhalen van andere reizigers.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
Otto
Ojochal
www.http://www.elmonofeliz.comelmonofeliz.com
Via Wereldwijzer app
Bedankt voor de info!
Aangezien we op doorrit zijn van Puerto Viejo naar La Fortuna, zal onze bagage in de auto moeten blijven liggen bij een eventuele tussenstop aan de Poás vulkaan en eventueel aan de watervallen. Is dat veilig? Ik lees bv. dat dit in Manuel Antonio wordt afgeraden. Geldt dat ook zo bij de Poás vulkaan/watervallen?
De La Paz waterval is langs de kant van de weg. Geen entree dus. Wel geldt dit iets verder op voor de La Paz waterfall gardens.
Bij de Poas vulkaan is een bewaakte parkeerplaats.
Johan
laat nooit bagage onbeheerd achter in je auto. Een huurauto is voor dieven op een kilometer herkenbaar. Huurauto’s hebben ook geen alarm systeem en zijn binnen drie seconden geopend door de dief.:frown:
Neem een staalkabeltje mee met slotjes waarmee je de koffers vast legt in bagageruimte. Paspoorten en andere waardepapieren altijd bij je dragen. Want je wilt niet weten wat een ellende het is om je paspoorten/rijbewijs kwijt te raken!
Iemand een idee waar ik een dergelijk slot kan kopen? Via internet vind ik niet zo veel (was beschikbaar bij bol.com, maar nu niet meer)…
Vanaf Puerto viejo de Sarapiqui tot San Miguel is een klein uur rijden, vanaf daar is het nog zeker 1 uur rijden naar de Poas vulkaan. Als je daarna dus door wilt rijden naar La Fortuna moet je dus weer terug naar San Miguel 1 uur rijden en vanaf San Miguel is het nog eens 1 1/2 uur rijden naar La Fortuna. Dus vroeg vertrekken als je het niet erg vindt om veel ( 5 uur ) te rijden en als je geluk hebt de vulkaan te kunnen zien. Wij adviseren onze gasten vaak bezoek de Poas vanaf San José of als je in de buurt van de luchthaven ergens verblijft. Een leuke en prachtige tussen stop van Puerto viejo de Sarapiqui naar La Fortuna is o.a de waterval Del Toro in combinatie met het bezoek aan een opvang centrum voor de groene en rode ara`s. De catarata del Toro is ongeveer 1 1/2 uur rijden vanaf P.V de sarapiqui en je kunt je bagage in de auto laten je persoonlijke en waardevolle spullen mag en moet je nooit en te nimmer waar dan ook in je auto achterlaten.
Veel plezier
Henk en Carolien
Sarapiqui.
Helemaal mee eens! Cataratas del Toro is zeker een bezoek waard! Een van de supertips die wij van Heliconia hebben gekregen, vonden het een prachtige plek, mooie wandeling en je kunt er ook nog wat eten/drinken.
Pias moet je echt vroeg heen, dus toch die trip vanuit San Jose. Leuk ivm La Paz of Grecia/Sarchi.
Groetjes,
Jose
Groetjes,
José
http://joseluken.blogspot.nl/?m=1
Onze reisverhalen op Reisverslagen en foto's - Gek op groen - fotograferen - reizen!
[url=http://joseluken.blogspot.com]*
Dit is wellicht ook een optie voor een kabel met slotje.
Is zo’n kabeltje niet overdreven? Wij hebben altijd een bewaakte parkeerplaats gevonden of een plaats waar veel drukte is, en we zijn toch bij alle toeristische plekken wel geweest. Nog nooit getwijfeld of we de auto wel konden achterlaten met de koffers. Natuurlijk, camera en andere waardevolle spullen niet in de auto gelaten, maar de koffers wel.
*[size=1]
Groetjes,
José
Onze reisverhalen op http://joseluken.blogspot.nl
Ik weet het niet, wij gaan in januari voor het eerst. Mijn vriend vindt het ook onzin, maar ik ga liever voor veiligheid.
Inderdaad misschien overdreven want in onze tassen zal alleen kleding zitten.
Maar dit kabeltje kwam ik in ieder geval tegen 
Groetjes