Tussenjaar, reis naar Canada voor 2 maanden

Hoi allemaal!

Ik heb zojuist een bericht geplaatst op het subforum van vrijwilligerswerk, maar ik denk dat mijn bericht hier beter van toepassing is. Sorry, ik heb me net aangemeld dus ik moet nog even ontdekken hoe het hier allemaal werkt!

Momenteel heb ik een tussenjaar en samen met een vriendin heb ik besloten om vanaf mei ongeveer 2 maanden naar Canada te gaan om vrijwilligerswerk te doen. Via workaway.info hebben we een leuke b&b in British Columbia gevonden waar we minimaal 6 weken vrijwilligerswerk willen doen, 25 uur per week werken in ruil voor kost en inwoning. Van tevoren gaan we een paar dagen naar Vancouver en misschien nog naar een ranch om daar +/- 3 weken te werken, ook 25 uur per week voor kost en inwoning.

Nu hebben wij een paar vragen, en ik hoop dat jullie mij aan antwoorden kunnen helpen! :wereld:

  • in een topic van 2014 las ik dat je max. 4 weken ergens vrijwilligerswerk mag doen in Canada, en dat je aan de douane moet kunnen bewijzen dat je max. 4 weken op die plek zult verblijven. Is dit waar? En zo ja, mag je dan na 4 weken ook gewoon 1 nachtje ergens anders slapen en daarna weer terug naar dezelfde plek?

  • klopt het dat ik alleen een eTA nodig heb en geen visum en inentingen?

  • zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden, die bijv. niet het land in mogen? Ik heb me suf gegoogled hierover en het enige zinnige wat ik kan vinden is dat je in het vliegtuig een declare formulier moet invullen en vervolgens wordt er bij de douane gecheckt of je iets illegaals bij je hebt. Ik kan alleen enorm lange en uitgebreide lijsten vinden hierover, is er ergens een overzichtelijke, beknopte versie te vinden?

  • wat zijn aanraders om te bezoeken in Vancouver/British Columbia? :vak02:

  • met welke zaken moeten we nog meer rekening houden bij onze reis naar Canada?

Alvast bedankt!! :slight_smile: