Turkse wijn (Sarap)

Bij lekker eten hoort ook een lekker wijntje, althans dat is mijn mening en er zullen vast meer mensen zijn die er zo over denken.
Veel mensen zijn verbaasd wanneer ze ontdekken, dat Turkije tot de zes grootste wijnproducenten ter wereld behoort. De Turkse wijnen (rode en witte) zijn van goede kwaliteit.
In Turkije komen meer dan 1000 verschillende soorten druiven voor; hiervan zijn slechts 22 lokale soorten geschikt voor wijnproductie.

Ikzelf heb Doluca, Kutman (ja zo heet het echt) en Dikmen geproefd en ik moet zeggen, er zitten hele lekkere tussen.

Wie heeft er nog meer tips voor een lekker wijntje? Ik hoor het graag.

Barb

Hoi Barb,

Pamukkale kirzimi serap,het liefst 2 jaar oud,een volle,zware afdronk dus niet geschikt als tafelwijn.

Wijnen(rood/wit)uit de omgeving van Izmir zijn uitermate geschikt voor bij de maaltijd.

Wat me wel opviel was de prijs voor een flesje ten opzichte van nederland,8-10 euro;in de Migros.

En dan heb je het wel over prijzen van nationale produkten,maar dat terzijde.

Groetjes,

Hans.

Mijn voorkeur ligt bij zware wijnen, dus ga het zeker uitproberen!

Wij hebben wel al eens Kavaklidere gekocht, vond die ook wel lekker

De zoete witte van Kavaklidere is erg lekker vind ik!
Ook de witte van Kutman is zooo heerlijk

Zelf ben ik niet zo van de rode wijnen maar de Doluca is wel erg goed

Hoi Kaylo,

heb inmiddels de Kavaklidere geprobeerd en ik vind het erg lekker.

Groetjes Barb

barb : hihi !! blij dat hij in de smaak viel !!

Beps,Doluca is erg lekker maar duur …

net daarom die Kavaklidere ! Is een heel lekker wijntje en niet zo duur…

Is er gevraagd naar goedkope wijn dan Hans??

Ik houd niet van rood, alleen van die van Doluca, dat zeg ik dus.
En de witte(ik ben van de zoete) dus de kavaklidere!!! Een in duitsland geboren turkse vriendin en ik hebben een aantal zomers dat wijnhuis persoonlijk gesponserd ben ik bang :lol:

cheerKavaklidere is erg lekker, vooral de rose is nu in de zomer heurlijk!

Helaas kan ik het niet meenemen naar Holland maar in Hotel Sealight in Kusadasi schenken ze een heerlijke wijn, ze hebben deze in Rood en Rose en hij heet: Harman.
Of weet iemand toevallig of deze in Nederland te koop is?

@Kim: kijken bij de migros of de tansas of ze m verkopen, en gewoon meenemen hoor! Lekker…
Geen idee of ze in nederland te koop zijn, mijn ervaring: ik vind ze in nederland lang zo lekker niet! Ik mis het land, de geuren, het klimaat… daar hoor ik die wijn te drinken lol2!!!

daar heb je eigenlijk wel gelijk in, ik heb gewoon heimweelol2>>>

Kim: let wel even op dat je maar een beperkt aantal ml alcohol mag invoeren he… :wink:

daar zat ik zelf idd net ook al aan te denken, mochten we het meenemen dan houden we het maar op max 2 flessen, je mag toch 2 liter invoeren niet?

1 liter sterke drank of
2 liter mousserende wijn of
2 liter likeurwijn zoals sherry of port of
een proportioneel assortiment van deze producten en
4 liter niet-mousserende wijn en
16 liter bier**
Let op!**
Alleen voor personen van 17 jaar en ouder

Zenk you Cynthia:dag:

En de info van Cyn is per persoon!!!

Beste,

Je hebt geen een vliegticket nodig om van heerlijke Turkse wijnen te genieten.
Je hebt alleen internet nodig. Want de wijnen zijn verkrijgbaar via www.turksewijnonline.nl
Hier kun je bekroonde top wijnen bestellen uit hele Turkije.

Groet,