en die andere dame ('s) die een vriendje naar nederland willen halen.
Bij mannen kan men vaak lastig doen als ze in Turkije nog niet in dienst geweest zijn
@ Seray: heb jij nog lieve familie of vrienden!
ik zag de reclame van de kerstspecial van all you need is Love! hahaha…;);););)…
dat programma moet je alleen niet kijken als je alleen zit!!!..;);)![]()
Volgens mij heeft iedereen hier zich al opgegeven…
Je weet maar nooit!
@ Seray: jaaa we zeggen nu van wel… maar ja askim weet het eigenlijk nog helemaal niet! Hij moet hier eerst gewoon een keer op vakantie zijn geweest!.. dan kan hij er pas was over zeggen!.. En ik in turkije… Hmm het kan echt wel een optie zijn…en ik moet er echt nog serieus over nadenken… om daar echt VOORGOED te wonen!..
Volgend jaar kan ik meer zeggen…na zo een lange tijd daar geweest te zijn denk ik!..
borg staan geldt niet.
Ze moet aan de doune laten zien dat ze Of zelf op haar rekening voldoende geld heeft staan Of contant laten zien.
Na kan ik haar natuurlijk wel voldoende geld bezorgen , het is mijn vrouw wat een hoop dingen al zekerder/makkelijker maakt.
Maar als het “maar” een vriendinnetje zou zijn zou ik toch even twee keer nadenken of ik wel honderden € zou opsturen.
brenniej - ik ben met kerst bij mijn askim, dus ze weten dat ze mij niet hoeven op te geven:D, is idd geen programma dat je alleen moet kijken en zonder tissue’s ![]()
jij nog lieve vrienden/familie die je op geven?![]()
@ Seray: nou ik mag hopen van wel!;)![]()
ooohh jij bent er dan al!!.. ooohhhh…wat leuk! al doen ze in turkije
niet zo veel aan kerst geloof ik…maar goed wat maakt het uit…Bij askim zijn
Is mooier dan alles…
Maare ik hoop wel op een bezoekje van Robert ten Brink hoor!;)
ergens heel stiekem!!
hahahha…zie het al voor me…Ben ik op me werk… Robert ten Brink ineens voor neus!..
Kijk is uit het raam-----> loopt Askim daar!!! …
uuhhh…Whaaaa…helemaal gekkkkk!! hahaha
Zucht…Dream…Dream…maar “je weet maar nooit”![]()
@ brenniej - ja je askim weet nu natuurlijk nog helemaal niet hoe het hiet in Nl is, dus kan me wel voorstellen dat ie het nog niet weet, en voor jou andersom, jij hebt natuurlijk wel een beter beeld van hoe het in turkije gaat ten opzichte van je askim over NL, maar ben benieuwd hoe hetje bevalt om er straks te werken enzo( ben ik zelf ook benieuwd naar!)
@ antonie- oh ok, nou weet ik dat ook weer, en idd voor vriendje/vriendinnetje is het een aardig risico om geld op te sturen, je weet maar nooit
!@ Antonieq: bedankt voor de p.b:D:D
Ik was afgelopen KErst en oud en nieuw in IZmir.
Er waren daar toch genoeg KErstbomen te zien.
Echt aan Kerst doen ze niet vanwege het geloof.
Maar er zijn best veel mensen die bij Oud en Nieuw viering een boom zetten en daar kados onderleggen.
@ Seray: jaaa echt hoor… heb zo een zin in volgend jaar!![]()
Hoe reageerd jou omgeving eigenlijk daarop, dat je volgend jaar ook voor een lange tijd gaat!..?
ik heb daar veel van geleerd.
Wist niet of ik het hier openbaar mocht neerzetten daarom maar ff snel p.b
brenniej - wat zou dat super zijn he als je askim ineens voor je neus staat, en dromen mag toch, wie weet gaat ie in vervulling:wub: wie weet als er heel veel mensen je opgeven, pikken ze je er misschien sneller uit?!
en idd aan kerst doen ze daar niet wat ik begrepen heb van me askim, dat is 1 van de redenen dat ik daar heen ga, en om met kerst hier te zitten zonder askim zag ik helemaal niet zitten, dus ga ik daarheen!
@ Seray: ikke wil er ook niet denken…eenzame kerst…iedereen bij elkaar…en ik zit WEER alleen!!.. maar jaa… het is ook maar kerst… maar toch… het steekt…![]()
brenniej- mijn moeder vindt het wel heel moeilijk dat ik zolang wegga en mijn beste vriendinnen ook( maar die zijn al bezig met vakanties plannen naar Gümbet:D) maar ze steunen me allemaal wel, en snappen wel dat ik het wil en waarom ik het doe, ze vroegen zich wel af of het verstandig is, omdat ik alle zekerheden hier in NL opgeef.
Hoe reageerde jou omgeving erop?
brenniej - ik snap het wel, kerst is toch een feest van gezellig met elkaar doorbrengen, en dan is er een persoon waar je van houdt er niet bij, dat is moeilijk
@ Seray!: jaa wel een beetje hetzelfde… maar mijn ouders hebben mij vanaf het begin gesteund…en overal mee geholpen! wat ze maar konden…dus dat vind ik wel heel fijn!..Ze weten dat ik daar bij hem en in turkije echt gelukkig ben!.. ze zien me stralen op de foto;s en horen me stem als ik ze bel vanuit Turkije!..(mijn ouders woorden haha) duss jaa daar ben ik heel blij mee…tuurlijk moesten ze even slikken toe ik zei dat ik echt voor lange tijd daar naar toe wilde… maar geven me gelijk! en komen me zeker opzoeken daar!![]()
en de rest…jaa vriendinnnen snappen me ook wel!.. vinden het wel okay…maar zijn toch bang dat het fout gaat…en kunnen zich ook niet inbeelden hoe ik me voel daarbij! die aandrang naar turkije en naar Askim!..
En ook hoor ik zoveeeeeeeeeeeel negatieve reacties!!
Turkije??? wat moet je daar nou weer… voor een jongen??? neeee!! die zijn niet te vertrouwen…die willen maar een paar dingen!!..blablabla je kent het wel…hoef het je niet uit te leggen denk ik!![]()
brenniej- super dat je het ouders het snappen en je ermee helpen, is toch wel belangrijk, dat maakt het voor jou ook makkelijker om te gaan( ondanks dat je je ze zal gaan missen) en scheelt een hoop dat ze aan je zien en horen dat je daar zo gelukkig bent
En die negatieve reacties ken ik helaas, helaas zijjn sommige mensen erg kortzichtig en zeggen ze van die rare dingen:disgust:
@ Seray: Maar die reacties zijn ergens ook weer bergijpen!..ze moeten toch ergens vandaan komen!
alleen zijn ze niet allemaal zo!.. ze moeten gewoon niet alles over 1 kam scheren!.. maar ik heb toch ook weer een hoop gezien daar in Marmaris bij die jongens…dat ik dacht…Askim??? jij bent toch niet hetzelfde???
hahaha…
brenniej- ook ik weet dat er ook jongens daar lopen die wel zijn zoals de vooroordelen luiden, maar vind het kortzichtig om ze idd over 1 kam te scheren. Ook hier in NL lopen jongens rond die niet weten wat respect inhoudt enzo. En heb ze zelf ook in turkije gezien en mee omgegaan, en toen heb ik ook weleens gedacht, uhm askim, zo ben jij toch niet hoop ik.