ohh dat geloof ik:D:D turks is altijd lkkr…
we gaan naar een gewoon nl restaurant…ben hier eigenlijk de enige (en mamz dan) die graag turks hebben ![]()
@ Antonieq
Jammer he dat het salaris in Turkije zo laag is. Dus op kantoor werken verdient daar dus ook bijna niets…
NOu ja een paar keer per jaar naar Turkije is een goed vooruitzicht en als je met pensioen bent (duurt nog lekker lang) kun je echt genieten!
@ Feliz - mmmm lust iedere dag wel turks eten is veel lekkerder dan hollandse pot enzo Maar ja ik ben niet zo’n kookwonder…
@ trl- welkom terug!, vervelend dat je niet lekker bent, beterschap, en vindt het zo rot voor je dat jullie niet met z’n 2en terug konden, veel sterkte:kus:
brenniej- eerste dag werken ook weer overleefd, wel lekker gewerkt?
filiz- veel plezier en eet smakelijk!
de hoop is nog niet helemaal opgegeven voor werk daar.
De vereisten zijn hoog.
Werkverguning krijg je zomaar niet .
Er is een wet dat een buitenlander pas een baan krijgt als een turk dat werk niet zou kunnen.
Enige baantjes die makkelijker te krijgen zijn is in de toeristen industrie.
Verdient , vaak al door de fooi, best redelijk maar je zit dan nog met de periode van zeker 3 maanden dat je niks hebt.
Heb nu vanavond rode kool met hachee op.
Tsja, had ook liever iets turks gehad …maar heb nog wel een paar weekjes geduld ![]()
@ Antonieq
Eigenlijk zou je dus via een nederlandse werkgever uitgezonden moeten worden naar Turkije!
He ik heb ook rode kool op met een heerlijk karbonaadje.
@ Seray: Jaa ik heb het overleeft…al liep met een kip zonder kop in het rond! haha maar gelukkig kon iedereen het begrijpen en lieten ze me maar een beetje rond banjeren met dat drukke hooofdje van mij!;);)![]()
Via een nderlandse werkgever zou makelijker zijn ja.
Probleem is dat dat er niet al te veel zijn.
Ph1l1ps heeft wel een tak daar maar dat ik maar een groepje van 50 man ofzo.
Ander multinationals zijn ook niet heel groot vertegenwoordigd voor hogere funkties.
In een fabriek werken gaat voor mij, bijna, niet vanwege die wet dat een turk dat ook kan.
Nog een jaar of 25 hier doorzetten dan maar :frown:
brenniej - haha kan me wel voorstellen, gelukkig je collega’s ook!
Succes dan maar of de postcode loterij winnen!
@ antonie - als je vrouw 18 december slaagt, kan ze dan gelijk mee naar NL of moet er dan nog meer gegeregeld worden?
Ach en zolang je maar samen bent maakt het niet uit waar je zit otch?
uitslaag duurt een paar dagen.
Dan moet ik een MVV ( Machtiging Voorlopig Verblijf) aanvragen bij de IND
( Immigratie Naturalisatie Dienst) waarin ze alles van mij en haar willen weten.
Volgende de nederlandse wet heeft de IND zo’n 3 maanden de tijd om die papieren te bekijken.
Dan kunnen ze nog steeds zonder echte opgaaf van redenen een visum , wat die MVV is, weigeren.
Als toerist kan ze zomaar mee.
Ze hoeft dan "alleen"maar een paspoort te hebben bewijs van werk daar en bewezen geld op haar rekening of contant.
Dacht dat er voor iedere dag dat men in nederland is €35 stond.
Dus een week of drie vakantie zou al zo €700 zijn.
Laat staan 3 maanden.
Wat een wereldvrouwen zijn we toch, wij vrouwen begrijpen elkaar meestal volkomen hahaha.
Ga maar eens bij de openhaard zitten, heb het koud.
@ Antonieq: ppooeeehh als ik jou zo hoor… Hebben askim en ik nog een lange weg te gaan!.. Het is ons niet eens gelukt om een toeristenvisum te krijgen!:(:(:(
waar we een jaar voor bezig zijn geweest!.. Als ik het wordt IND hoor…krijg ik al kippevel hehe… Maar helaas hebben hun veel met de toekomst van askim en ik te maken!..grrrr
@ antonie - ok, dus het is nog spannend voor jullie allemaal, maar als ze als toerist zolang mee gaat kan jij toch ook borg voor haar staan en hoeft ze toch niet zoveel eigen geld te hebben?
brenniej - is het de bedoeling dat jij en je askim hier uiteindelijk gaan wonen?