Turkish Tea Time deel 62

gel gel sarisinim gel = “kom kom mijn blondje kom”

zou zomaar vrolijk kunnen zijn :smiley:

haha…ja kan je in turkije roepen…maar of daar nu veel turkse vrouwen op af komen…???

moet toch zeggen dat er in turkije best nog veel blonde vrouwen wonen.
In het zwarte zee gebied zijn veel vrouwen al van nature blond.
In Istanbul in de grote uitgaans centra als Taksim kom je er ook best veel tegen.

ohh oke…:wink: had geen idee…heb in al die keren 1x een blonde turkse gezien…van nature dan

Goh zo leer je nog es wat!
Ik dacht dat turkse mensen van nature altijd donkerblond of zwart hadden.

@Rodemi,

zal waarschijnlijk komen omdat het meerdendeel van de turken die in nederland wonen vanaf het oosten van turkije komt , daar is wel 90% donker of donkerblond.

In het zwarte zee gebied zie je zelfs mensen met natuurlijk rood (peentjes rood) haar.

goh dus daar stam ik vanaf hahahaha. Ik heb donkerrood haar, kastanjekleur …

Turkije heeft een duizenden jarige beschaving.
Kan zomaar zijn dat er tig jaar terug al mensen deze , nederlandse , kant uitgekomen zijn :smiley:

Nu weet ik waarom ik er zo graag kom!
Mijn roots ligt daar!!!

Ben je er al vaak geweest ?

nee, twee keer nu
Eerste keer kusadasi met een dagje Izmir want ik wilde mijn ogen laseren, maar dat ging niet door.
Dit jaar was ik vlak bij Fethiye.
Volgend jaar wil naar de zuidkust dacht aan kemer en anders
tussen anthalya en side in. Nog suggesties?

Izmir kom ik ook regelmatig, mijn vrouw komt uit die stad.

Voor ooglaseren kun je makkelijker in Istanbul terecht.
Istanbul is ook een mooie stad om tenminste eens gezien te hebben.

Fethiye ( öle deniz) was ik twee jaar geleden.
Vriend van me woont in Kalkan, is daar vlakbij.

Als je vanaf Izmir naar beneden ( zuiden) gaat kom je nog genoeg leuke plaatsjes tegen.
Cesme ,Efes voor cultuur, Bodrum met deelgemeente Gümbet voor strand en feestgebeuren.

Teveel om op te noemen eigenlijk.

Was heel raar dat ooglaseren want in nederland zou ik min 1,50 hebben dus in aanmerking komen voor het laseren. De laatste week van mijn vakantie mijn lenzen uitgedaan en de een na laatste dag voor vertrek naar het ziekenhuis van Izmir gegaan en daar werd mij verteld dat mijn ogen te goed waren om te laseren???!!
Dus nog geen -1. Dus blijf ik maar lenzen dragen want nu durf ik niet meer.

Ben ook een dag in oludeniz geweest. Mooie omgeving maar ben geen strandtype en ik vond de blue lagoon erg tegenvallen. Het park is geweldig mooi aangelegd maar de zee was niet blauw maar bruin…De foto’s lieten wat anders geloven.

Met de auto zijn we helemaal naar beneden gereisd (vanaf kusadasi) en ook richting Izmir. Priene was erg mooi. Efeze niet geweest, te groot en te druk.

Dus volgend jaar wil ik echt richting de zuidkust.

Bij sommige delen is het water wel blauw.
Strand is niet echt prettig , bruin gravel …net kattebak steentjes

Hoi,

Daar waar de parachutisten landen was het wel blauw idd.

Ja dat zand, dat vond ik ook zo lastig en je zakte erin weg.
Heb liever stranden die langzaam aflopen de zee in.

Trouwens ik kijk liever naar de zee dan dat ik erin zwem.

Ik kijk ook liever.

Al is het buiten 40 :zon: dan voelt het water me nog te koud.

Goh een soortgenootje!!

Iedereen lacht me altijd uit als ik zeg dat het koud is als je uit het water komt!
Heb dan altijd kippevel… Je kunt beter een lauwe douche nemen vind ik.

Trouwens in de zee zitten altijd altijd rare wezens…

Afgelopen september of turks-cyprus zaten er constant van die kleine visjes die je “kusten” , tenminste daar leek t op.
Schrok me iedere keer weer rot.

Paar jaar geleden bij Canakkale nog een haai van een meter gezien .

Soort kwallen bij Dikili .

Ergens, waar ik me niet meer kan herinneren, in een schelpenhuis getrapt
en daardoor een gat van een halve c.m in het rond en ruim 1 c.m diep in min voet.

Bij Cesme veel stenen en heel veel algen en andere waterplanten

Oftwel.
Als het even kan blijf ik buiten het water.:smiley:

Zie je wel Ik wist het wel. Je geeft me nog een reden om vooral niet in de zee te zwemmen voor je het weet hangt of zit er wat aan je!

Tot aan mijn knieen oke maar verder vooral niet…

Geef mij maar een zwembad maar meestal vind ik dat koud dus ploemp ik erin en ga er snel weer uit. Lekker lezen of mensen kijken onder een afdakje…

Ik geef ook de voorkeur aan een zwembad.

Moet dan meestal eerst wachten op mijn vrouw.
Die wil eerst altijd weten hoe schoon het zwembad is , hoe vaak het ververst wordt en liefst ook nog welke chemicalieen er gebruikt worden.