Turkish Tea Time deel 62

nou is het met mijn talenknobbel helemaal niet zo goed gesteld, ik kan me behoorlijk redden met engels…(maar dan wel schoolengels hoor, maar wel goed verstaanbaar, maar met een grammatica van nul, nul) Frans heb ik nooit gehad, en duits 5 jaar, nou daar kan ik dus echt niet mee uit de voeten, ik versta het een klein beetje, spreek het nog minder) enne…Turks…wat ik hierboven al vertelde. Ik kan er echt geen chocolade van maken.

@Viva,

ik kom bijna 35 jaar in turkije.
Waarvan de laatste 18 jaar gemiddeld 2 maal per jaar voor minstens 2 weken.

Ook heb ik een voordeel dat ik een talenknobbel heb.

Met een simpel rekensommetje hoef je bij mij niet aan te komen bijvoorbeeld :smiley:

Kerstpakket! De laatste jaren krijgen wij een waardebon, op internet kan je dan zelf je kado uitkiezen. Wordt dan per post verzonden.

Ja bij ons gaat het altijd naar de novib…prima…maar er is in nederland genoeg om aan te schenken, ik was bijv. een keer bij de gemeente moest ik langer wachten als normaal, kreeg ik een waardebon kon ik inleveren voor een mok, een kop en schotel of het schenken aan een goed doel, kon je aankruisen voor wie…nou doe mij maar de cliniclowns, die doen goed werk. De novib krijgt genoeg. En volgens mij blijft er daar veel te veel aan de strijkstok hangen. Krijgen we een mapje met een paar ansichtkaarten erin…niet om aan te zien…die gingen zo de papierbak in. Nee dat wil ik niet.

allemaal over eten aan het praten!!!
Ikke vind echt alles lekker:D:D:D:D behalve chinees dat vind ik dan weer iets minder
maar dat komt waarschijnlijk door die dingen die je erover hoort…(chineze koks;)) maar goed!

Ikke eet vanavond Spaghetti ala Papa!:wink:
das ook wel lekker!!

Ik heb net askim weer gesproken!.. die belde ineens vanuit niets…
naar me huistelefoon…Met Brenda zeg ik…hoor ik ineens ASkimmm…Askimmm…
das nog is leuk!..dus dat maakt me dag ook weer goed!:smiley:

verder heb ik het zo koud…maar ik zal niet de enige zijn!
dus zit lekker met me dekentje op de bank!:smiley:
en slofjes die askim ze moeder voor me gemaakt heeft!:slight_smile:

Nou geef mij die rekensommen dan maar, niet uit mijn hoofd, en niet met een rekenmachine, maar gewoon een pen met papier dan kom ik een heel eind.

@ Kerstpakket/kado : nou bij ons op het werk…ahum…krijgen we altijd zo een stom pakket…zit werkelijk niks leuks bij!.. maar ja… goed… mischien is het dit jaar beter!

@ Turkse taal: pffffff toch zitten er bij mij wel wat woorden en zinnen in!..en kan ik wel een klein gesprekje met askim ze ouders voeren…maar daar blijft het ook bij! moet ook ff 3 keer ademhalen…als ik een zinnetje gezegt heb!..pffff…breek me tong ook 3 keer!.. maar ja…ik zal toch een keer moeten!..Askim zit met ze NL leerboeken…Dan moet ik er toch ook echt aan geloven…:smiley:

Brenniej…wat lief van askim om te bellen, jij mist hem, maar hij mist jou net zo goed, dat zie je maar weer.
en wat lief van je schoonmoeder dat ze slofjes voor je gemaakt heeft.

@Brenniej,

die slofjes ken ik wel, maakte me ex-schoonmoeder ook altijd …maar meestal een maat of 4 te klein .

Zoooo wat een slap gedinges weer,… Maar ik heb het bijna, en EEN TOPWEEKEND… Nu echt weg
:dag:

@ Antonieq: jaa das waar hahah… maare ze rekken geod me…en heb je ze 2 keer aangehad… zitten ze echt lekker!!.. ik vind ze zo schattig!:smiley:

bij hubs op het werk kregen ze altijd een heel mooi kerstpakket, er zat altijd wat leuks, en moois in…bijv. een kruimeldief, of een heel mooi glasservies…een luchtje voor hem en haar, iets voor de kinderen, iets om te snoepen…2 kaarten voor een musical of zoiets, tot dat er belasting over betaald moest worden, toen was het over. Nu krijgen we een enveloppe met inhoud ter waarde van het pakket…Is ook leuk daar niet van…maar het was altijd een feest om die doos open te maken echt waar.
We hebben ooit zelf een pakket samengesteld in de goede oude tijd van de school, we vielen toen onder een afdeling die opgedoekt werd. Er zat nog geld in een oude sok en ik en mijn collega hebben toen voorgesteld een kerstpakket zelf samen te stellen, en dan ook nog op de persoon, persoonlijk. Mijn baas was vegetarisch, dus die kreeg iets met vruchten en noten…er was een turks meisje, die geen alcohol dronk, dus die kreeg spa met die dure siroop ect…chocolade, chips, blikje vis, speciale soep…drank witte wijn, rode wijn, 2 soorten bier met glazen ect…alles in een kippling rugzak. Hartstikke leuk.

Prettig weekend Beppie.

ik heb al twee weken weekend.
Maandag weer aan de gang :disgust:

@viva…klinkt hartstikke leuk zelf een kerstpakket samen stellen!!

@Viva
Wat rekenen betreft ben ik echt een nerd, kan wat dat betreft nog heel wat leren van de lama :smiley:

@Brenniej
Zie je al helemaal zitten op de bank, ingepakt in een deken, met de sloffen van je schoonmoeder!

ahh brenniej…zie dat je er bent…
dat ene bedrijf kost 1200 euro voor 4 m3
en dan wordt alles in izmir afgezet…

ik kan dus beter gewoon nieuwe tafeltjes kopen :wink:

@ Viva: jaaa hij mist mij ook tuurlijk…ben niet de enige van ons 2 heimwee heeft!:slight_smile:
en ze moeder… aahhh die is zo lief…veel te goed eigenlijk…die is werkelijk de hele dag bezig met huishouden, koken, alles!.. tja in die omgeving daar…is dat gewoon! maar moeilijk om te zien!..zijn zusje van 10…weet alles al precies… en werkt me in het huishouden als ze van school komt…loopt met hete grote ketels met heet water… acchh…en als je dan wilt helpen…mag het niet!..en zeggen ze dat je moet gaan zitten!!..das toch wel moeilijk!

@Antonie
Wat die je voor werk? Of heb je dat al verteld en heb ik het niet opgeslagen op mijn harde schijf?

Goedenmiddag all.

Zo, de boodschappen ook binnen, dus het feest kan beginnen. :stuck_out_tongue:

Weet je wat ik vind van Turkije? Als je op de luchthaven daar aankomt, heeft het zo’n aparte geur. Dat rook ik al in het vliegtuig van On*r.

Hmmmmmmmmm heerlijke geur.

Ik ga ook ff eten.

@ Filiz: jaa precies…beetje duur!!..hehe! daar kan je heeeel veeeel nieuwe tafeltjes voor kopen!!:wink:

@ Marion: hahahaha… jaaaa…me moeder zegt ook al… Kijk dan…ze is er weer… zit op de bank met dekentje…en slofjes!:wink: