Turkish Tea Time deel 62

@Viva,

hoeft niet aan jou kookkunst te liggen.
Ingredienten van hier smaken toch al anders als in turkije.
O.a al omdat ze niet echt vers zijn of omdat ze kunstmatig snel gegroeid zijn.

blehhh ik moet nog strijken … maar heb dus geen zin…

Lukt mij ook niet Viev, het heeft er zeg maar naast gelegen. Krijg zo’n commentaar van de rest hier dat ik er ook maar niet meer aan ga beginnen. Wilde vorig jaar ook zo’n stoofschotel maken met courgette, biber, champignons, aubergine etc. Gevraagd bij de turkse winkel welke kruiden erin moesten. Weet niet of ie me goed begrepen had of wat ik verkeerd had gedaan maar het smaakte werkelijk nergens naar. Heb ik nu dus echt zin in turks dan ga ik wel uit eten. Minder werk en het smaakt altijd.

Antonieq…je weet wat ik bedoel met esme, je krijgt dan altijd een prutje bij dat plofbrood, ik was er gewoon verslaafd aan…en na 3 dagen bij hetzelfde restaurant, wisten ze dat dus, en kreeg ik en mijn dochter bij ons diner een extra bakje voor bij het hoofdgerecht heerlijk…

Zo ik hoor weer teveel over eten,… ikke ga weer…

Bijna weekend, meld me morgenochtend wel ff nog. Vanaaf een zoop-party!! Met allerlei zeep-dingen voor in bad en de luchten ed… En leuke romantische dingetjes… Nu ff kijken, en dan donderdag nog een keertje bij een andere vriendin.

:dag:

Marion…ja waardeloos is dat, sta je zo je best te doen om het te maken, mega veel werk, en dan aan tafel zitten, en zelf al zoiets hebben van nou volgens mij is het, het niet helemaal…en dan nog een opmerking op de koop toe krijgen, dan is de honger al helemaal over, en je humeur is nog minder te pruimen als het eten…hiiihiihii

@Beps
Veel plezier bij de soap vanavond!

O lekker Beps…zoopy…sommige dingen ruiken zo lekker…ook voor in de kamer, of olie in een schaaltje met een kaarsje erin…ik vind alles lekker behalve vanille dat stink vind ik dan…

@Viva,

esme zal waarschijnlijk eZme zijn wat komt van het turkse woord ezmek wat "pletten of malen"betekend.

zo heb je bij de drogist van die ballen van bri*e…groen, en oranje…groen vind ik heerlijk, oranje niet is net een rotte fruitmand, met sinaasappels over de datum, maar in de winter hebben ze hem ook met kaneel…zo lekker luchtje…vooral als de kachel aanstaat…

@Viva
En dan die gezichten die helemaal betrekken als het eten op tafel komt :crybaby:
En uit goed fatsoen een beetje proeven … en dan gewoon een boterham nemen daarna :crybaby::crybaby:

@beps…veel plezier vanavond!!

tis idd jmmr als je zo je best doet en het smaakt dan niet.
hoef hier sowieso niet met iets turks aan te komen…mn broer eet het niet.

hihihihi…antonieq…ja ik met mijn nederlands he…had nooit gedacht dat je het zo zou schrijven…maar inderdaad…als het pletten betekend is het dat…

Hadden trouwens gisteren een kadootje op kantoor omdat ons ziektepercentage erg laag was. Een doosje van D* met daarin een klein flesje badolie, wat monsters van creme en een waardebon van 10 euro! Leuk he?

@Viva,

altijd makkelijk als je het precieze woord of spelling weet.
Zo kun je met een beetje Googlen meerdere recepten vinden.

Zodan dat is leuk…wij krijgen echt nooit iets…groot bedrijf he…

jarenlang een waardebon van de bijenk*rf met de kerst, nu de laatste jaren de helft van de waardbon voor die winkelketen, en de andere helft wordt geschonken aan een goed doel. Nou vind ik het prima om wat te geven aan het goede doel, maar dan wil ik het wel zelf kunnen kiezen. en niet wat het bedrijf kiest.

Antonieq, ik kom al 10 jaar in turkije, maar ik krijg het echt mijn mond niet uit…breek mijn tong op 3 plaatsen tegelijk als ik goedenavond moet zeggen in het turks…maar hoe je het moet schrijven is helemaal een crime voor mij…
ik kom niet verder dan…goedenavond…hallo…kom…ga…opzouten…

Helemaal mee eens. Ze kunnen ook niet kiezen voor een ander, wat jij belangrijk vindt doet een ander misschien helemaal niets.

Waar ik werk, ook groot bedrijf, krijgen we meestal rondt deze tijd enquetes met de vraag wat we willen als cadeau rond de Kerst.
Zit meestal weinig interesants bij.

Paar jaar geleden kregen we een mok die door een voetschilder beschilderd was.

Ook komt steeds vaker de vraag of we de waarde van een Kerst-pakket niet liever aan een goede doel geven.

Heb met uitspreken meestal niet zoveel moeite, na wat oefenen lukt het redelijk. De woorden onthoud ik ook wel op den duur maar kan totaal geen zinnen maken. Vind die zinsopbouw zo moeilijk.