Ja maar ik had met Eefje en dat andere meisje ook al het idee dat ze niet meer zouden leven, dus dat van dat lichaam snap ik wel. Ik denk nl ook dat ze niet meer leven. Maar dat het verschrikkelijk is ja helemaal logisch!!!
![]()
Nederlandse gedood bij bomaanslag
ISTANBUL/DEN HAAG - Een van de vier dodelijke slachtoffers van de bomaanslag zondag in de buurt van de Turkse plaats Antalya blijkt een Nederlandse vrouw te zijn. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag gezegd. Nadere gegevens over de identiteit van het slachtoffer kan het departement niet geven. Door de bomaanslag raakten ook 25 mensen gewond.
[http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01550/antalya_jpg_1550251c.jpg](javascript:fotovenster(‘?id=/multimedia/archive/01550/antalya_jpg_1550251c.jpg&caption=©right=Foto: REUTERS’, 200, 127+30);)Foto: REUTERSDe bomaanslag vond plaats gebeurde in een park in de buurt van de Manavgat-watervallen, ongeveer honderd kilometer ten oosten van de stad Antalya. De regio is een populaire toeristenbestemming. Aanvankelijk werd gemeld dat de doden de Noorse, Turkse(2) en Oekraïense nationaliteit zouden hebben.
Niemand heeft nog voor zover bekend de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. In het verleden hebben aanhangers van de Koerdische afscheidsbeweging PKK, linkse rebellen en islamitische fundamentalisten bomaanslagen in Turkije
Haal ik net van internet, de nieuwspagina. Blijkbaar toch een aanslag
![]()
Toch een bomaanslag ???
Ja dat begrijp ik er ook van, maar ik weet het echt niet zeker hoor. Ik was juist een die zei gasfles!! Erg vervelend voor de familie van de vrouw dus!!
![]()
ja vind het ook spijtig voor de familie, ga dan op vakantie, zou allemaal niet mogen gebeuren maar helaas horen we de laatste tijd zoveel nare verhalen … ![]()
Vond dit artikel nog:
Laatste nieuws (Novum/ANP) | laatste nieuws | 27-06-2006 17:30
http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00071/fotocrop_06-27-2006__71913d.jpg
Verantwoordelijkheid explosie Antalya opgeëist | © Trouw
Verantwoordelijkheid explosie Antalya opgeëist
(Novum/AP) - Een rebellengroep die zich de Vrijheidsvalken van Koerdistan noemt heeft dinsdag de verantwoordelijkheid opgeëist voor een explosie die afgelopen zondag in een restaurant in Manavgat bij de Turkse badplaats Antalya aan drie buitenlandse toeristen, onder wie een 42-jarige Nederlandse vrouw, en een ober het leven kostte. De groep liet in een telefoontje aan het persbureau Firat weten dat het een waarschuwing was aan toeristen om uit Turkije weg te blijven. De plaatselijke autoriteiten ontkennen dat er sprake was van een aanslag. Volgens Guzide Ormeci, een woordvoerster van het kantoor van de gouverneur van Antalya, was in het restaurant een gasfles ontploft.
De krant Vatan schreef dat in Manavgat toch een bom is ontploft. Volgens de krant is op beelden van bewakingscamera’s te zien hoe twee personen op de uitkijk staan terwijl een ander twintig minuten voor de explosie een pakket in een afvalcontainer stopt. Vatan drukte echter geen foto’s van de bewakingsvideo af en het verhaal kon niet van onafhankelijke zijde bevestigd worden.
Een woordvoerder van het plaatselijke bestuur zei dat inmiddels is komen vast te staan dat bij de explosie een 42-jarige Nederlandse en een Noorse en een Hongaarse toerist zijn omgekomen. Eerder was gemeld dat het bij het derde dodelijke slachtoffer om een Russische ging.
Het was dus toch een aanslag… Jeetje… vreselijk ook voor deze nabestaanden!!!
x
Hopelijk komen er niet meer aanslagen, zodat het toerisme niet nog meer afneemt in Turkije.
Ik zag net op TV dat een een extra nieuws komt binnen 10 minuutjes, wss over de verdwenen meisjes…
tot zo ![]()
2e lichaam nu dus ook gevonden … Héél erg spijtig, nu maar hopen dat ze de dader vinden !
Jeetje dat is wel heel snel! Lagen ze vlak bij elkaar? En is het nu ook al zeker dat zij het zijn??? Bah ik krijg het er helemaal koud van!!
x
Jongens wat een verschrikking!!! En ter gelijkertijd, wat een verlossing voor de ouders(of ze er nu wel of niet wat mee hadden!) Want de vader wist zeker niet waar de meiden waren en nu is er dan iig zekerheid!! Die onzekerheid is verschrikkelijk!!! Hebben jullie wel een s een moeder zien zoeken naar een kind dat is weggelopen?? De ogen zijn een ramp!!! EN dan niet weten waar ze zijn…
Mijn gedachten gaan naar hen uit!
![]()
@Cyn: is bijna 100% zeker, ze zouden het eerste meisje herkent hebben aan de kleren en het haar, die is nu afgevoerd voor autopsie. Het andere meisje lag op 20 meter van haar zusje, ze hebben ze nog maar juist gevonden, wss meer in het avondnieuws. Nu is het geen opsporigszaak meer maar een moordzaak. Ze gaan ze nu beiden onderzoeken naar de doodsoorzaak. Maar ze zijn niet zeker of ze juist op die plaats zijn gedumpt omdat de betonnen plaat wat begroeit was. Ze houden er rekening mee dat ze wat verder stroomopwaarts in de riool zouden gedumpt zijn en met het regenwater zouden meegesleept zijn tot op die plek waar ze ze nu zouden gevonden hebben. Alles is nu afwachten en hopen dat ze de dader vinden, zodat dit niet wéér kan gebeuren. Nou ja, slechte mensen lopen er altijd rond, maar dan is er al zeker weer 1 van de baan ! Ze hebben alvast een hoofdverdachte die al 2 weken vastzit die eerder al zou kinderen misbruikt hebben, vorige keer had hij ook alles ontkent totdat het tegendeel bewezen was, het is bekend dat die man ziek in zn hoofd is.
Vind het toch erg dat die moeder ze zo laat snachts alleen buiten liet spelen. Hebben we dan al niet genoeg geleerd uit de zaak Dutroux ? Ben ik blij dat ik een kind was van voor die tijd, waarbij je nog op je gemak buiten kon spelen zonder al die vreselijke dingen ! Nu kan dit blijkbaar niet meer en is dit erg jammer…
Mm… ben “blij” dat zij het waarschijnlijk zijn, anders waren er dus nog meer slachtoffers! Jeetje dat is me toch wat! Die man die nu vast zit, die kan het dus wel gedaan hebben! En die moeder? Zou die er ook niet iets mee te maken hebben gehad???
x
Vreselijk van de meisjes zeg, wat moet de moeder nu een schuldgevoel hebben, als ze tenminste beseft dat het niet normaal is om te gaan zuipen in de kroeg en je kinderen in de nacht buiten te laten spelen.
Ook het nieuws van dat busongeluk en de aanslag in turkije is vervelend nieuws.
Kris veel plezier!!!
@rien: gefeliciteerd met je stageplek! waar ga je precies stage lopen, heb het even gemist.
@beppie: succes met je laatste dag morgen. Hoop dat het snel weer wat beter met je gaat
@ Kris: Heel veel plezier daar in Roemenie en ik wou ook nog even zeggen, dat ik het bewonder waar jij allemaal mee bezig bent. Chapeau!!!
@ Beppie: ik wil jou ook het allerbeste wensen. Ik weet een beetje wat je nu doormaakt. Had het ooit ook, maar dat had ik al eens hier ergens gezegt dacht ik. Ach ja, ik ben ook de jongste niet meer moet je maar denken. ![]()
Beterschap hoor!
Alle anderen. Wat is er weer veel gebeurd vandaag he? Verschrikkelijk!
Prettige avond nog en de groetjes van Roanna.![]()
Jeetje wat verschrikkelijk allemaal!! Ik kan er ook echt niet bij dat je mensen, kinderen of dieren pijn kan doen! Dan is er echt iets heel erg mis met diegene! Ziek ben je dan! Zo iemand moet niet vrij rond kunnen lopen!!!
@ Linda: Ik weet nog niet precies waar in Istanbul, ik heb alleen nog te horen gekregen dat het kan
Ik moet namelijk pas in februari 2007 stagelopen, dus ik ben er al ERG vroeg bij. Maar ja ik moet en zou in Istanbul stage lopen!
Maar dat gaat dus wel goedkomen als ik die mensen van dat stagebureau mag geloven!
JEEEJ
Ik ben vandaag weer wezen waterskieen!!! ZOOOOOOO TOF!!! Ik ga binnenkort bij een vereniging voor waterskieen en wakeboarden! Kost 80 € per jaar (nou ja je kan van april t/m oktober waterskieen) en dan kan je 3x per week waterskieen of wakeboarden
(Na 6x 1 uur heb je het er al uit!!)
Alleen je moet wel uitgenodigd worden voor een lidmaatschap… maar laat ik goeie contacten hebben (hihi) en een vriend van me vroeg vanmorgen op msn of ik ook lid wilde worden (hij zag mn msn naam) WIIIEEEEEEUUUUUWWW
Ga ik de hele zomer wakeboarden! Echt zoooo ENORM tof!!!
Liefs
@ Kris: ONWIJS VEEL PLEZIER IN ROEMENIE!!!
@ de rest: Jeetje wat kletsen jullie snel en veel! ![]()
**En weer een dag dichter bij de vakantie
Vandaag een lekker eind opgeschoten met m’n nieuwe project op m’n werk. **
@Roanna: toen ik gister de computer had aangezet kon het BOBBEN beginnen. Haha ben daarna ook niet meer van de bank afgekomen (ja om naar bed te gaan
)
@Filiz: idd goede reden maar vindt roken nog net ff te lekker. Gelukkig rook ik niet heel veel, jij wel? Hoe was het op je stage?
**@Marion: ach slenteren is ook wel 's lekker
**
@Sev: slaap jij nog wel met al die nachtelijke uurtjes op de msn? Ik ken het verhaal van het steeds donkerder worden. Maar na het weekje Alanya heb ik weer een boel hele blonde plukken. Zag daar iemand haar haar met citroensap insmeren, wil ik de volgende keer ook 's proberen…
@Marjan: nog ff doortellen en je gaat alweer! Ja hoorde het net ook, wordt van t weekend tussen de 25 en 30 graden! Eindelijk zomer in Nederland. Nu maar hopen dat het wat langer goed weer blíjft…
@Beps: ik duim voor je dat deze week heel snel achter de rug is. Ik vind het zo rot dat je in je omgeving op het moment zo weinig steun krijgt. Als je wat dichterbij woonde was ik je nu een heel dikke knuffel komen geven. Nu maar een virtuele: SMAK!!
@Rien: gefeliciteerd meid, echt super! Precies wat je graag wilde! Succes met jullie bedrijfje! Heb je nog wel tijd om een keer te gaan stappen in Groningen (en Alanya :p)
@Cyn: eet smakelijk vanavond! Spinazie met kofte, lekkerrrr!! Oh kan het me voorstellen dat je geschrokken was! Maar je weet t he, wie kaatst kan de bal verwachten haha
**@Kris: ben je dr klaar voor? **
Geen idee of ik op iedereen heb gereageerd nu maar ga eerst ff eten: frietjes! Jammie!!
Rieneke. Jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je veroverde stageplaats, al is het dan pas in 2007. Weer iets om naar uit te kijken.:RockOn:
Groetjes Roanna.