Sorry maar 2 maanden dat kan echt niet hoor… Dan zou het betekenen dat de luchtvaartmaatschappijen allemaal failliet draaien… En ze hebben dit nog nooit eerder aan de hand gehad dat ze het luchtruim moesten sluiten, dus hoe kan hij (of de mensen op Brussel Airport) nou zeggen dat het 2 maanden kan duren…
Niks van aantrekken, die koffer lekker klaar laten staan!
ja 2 maanden vind ik ook wat overdreven, denk dat ze wel een week nodig hebben om weer normaal op tijd te kunnen vliegen …, tja als die krater blijft spugen dan kan het weken duren, en als je wind niet echt veranderd ja wat dan…ik mag nog bijna 5 weken wachten, hoop dat het toch heel snel veranderd, maar ja het is onmacht, niemand kan er iets aan veranderen, maar het blijft heel erg k*t…
Al moet ik met de auto gaan… Maarrehm… ons ticket office gaf inderdaad aan dat zodra het luchtruim open zou zijn… dat het nog circa 1 week duurt tot alles weer normaal op schema vliegt…
Vanwege de aswolk sluiten zaterdagavond ook zeven luchthavens in het noorden van Spanje. Dat heeft de Spaanse luchtvaartautoriteit AENA gemeld.
De maatregel geldt voor de luchthavens van Pamplona, San Sebastián, Bilbao, Vitoria, Santander, Logroño en voor een vliegveld in de regio Asturië in de buurt van Avilés. De luchthavens sluiten om acht uur en blijven tot zeker tien uur zondagochtend dicht.
Ik ben het helemaal met jullie eens. Duimen, duimen, duimen.
Natuurlijk zal het even duren, eer alles weer op schema is, maar gaan zullen jullie hoor Bloem. Misschien een andere tijd, maar ik denk zelf dat ze dan alwel weer vliegen.
Ik denk dat we maar gewoon positief moeten blijven… En ja heel lullig voor de mensen die niet weg kunnen… Maar veiligheid gaat voor alles vind ik hoor…
nou ja, zoals gezegd, was de melding dat het wel 2 mnd kan duren eer die aswolk echt weg is… of ze dan besluiten te vliegen dat weet ik niet…
zucht… probeer positief te blijven maar tis toch wel moeilijk…
en 1 dag later vertrekken… of 2… ik weet niet of onze reis dan nog kan doorgaan zoals gepland… ga maandag met corendon bellen over hoe of wat…
Ook hier de stress aardig aan het toeslaan. Ene moment denk ik: JAAAAAA WE GAAN BIJNAAAAA…
Dan denk ik: PFFFF WEER… ik ga weer(vluchten veranderd, Thailand dat bijna niet doorging door de geel shirts op Bangkok…)…
Ik ga nog steeds ervan uit dat WE GAAN!!!
Nu thuis, morgen nog werken… en dan vakantie. Morgenavond naar onze fokker-vrienden. Er is misschien ergens in Amerika een reutje voor ons…
@Viva: ik hoor net over weer 2 jongens in Afganistan… Dikke knuffffff…
Echt niet leuk en inderdaad wanneer zal alles weer open gaan…
Ik duim met jullie mee!
Wij vandaag weer gewinkeld, wat een werk zeg om alles weer binnen te hebben voor de kinderen, maar we zijn er weer vanaf (tot het najaar dan).
Hier ook schitterend weer vandaag, zo van beneden zou je niet zeggen dat er zoveel mis is hoog boven in de lucht.
@viva
Nu maar met de auto… want een eind zeg.
@roanna
Balkon weer voor elkaar, hopelijk voor de laatste keer!
Mk,met de ogen van C gaat het wat beter,maar is nog steeds niet over helaas.Jij helemaal klaar voor de kids,ik koop altijd beetje bij beetje voor C,maar ja dat is ook niet ideaal denk dat hij nu zo’n 20 shirts in de kast heeft liggen :beef:,vandaag bij de w* ook weer shirts waren zoooo goedkoop dan kan ik het niet laten.
Viva,heb ook gelezen van de mariniers,maakt het er voor jouw niet makkelijker op.
En ja dan het luchtruim,wat een gedoe allemaal en idd wat Cyn zegt veiligheid voor alles,maar Bloem en Beps,probeer positief te blijven
@Roanna
De bedden buiten en dat doet me er aan denken dat er hier ook nog wat was buiten hangt
Kokkie weer aan het werk bij de boer, kan hij zijn hart weer ophalen he?
@Bloem
Heeft de ideale schoenen gevonden en is hem al aan het knijpen. Zou ik ook doen als ik in je (nieuwe) schoenen stond. Maar we gaan hier duimen voor jullie. Het MOET gewoon goed komen.
@Viva
Je zoon dan toch bijna op weg. Niet met het vliegtuig maar met de auto. Ook een mogelijkheid natuurlijk.
@TRL
Oogjes NOG niet beter? Schiet niet echt op he?
@Jac
Wat een vreselijk bericht van je neef, 36 jaar, VEEL te jong. Ook een gezin natuurlijk? Sterkte!!
@Cyn
Rotdagen op het werk en dan is M ook nog niet online :kus:
@Beps
Ook bij jou spanning en mijn duimen draaien overuren.
@MK
De kids weer in de kleren deze zomer. Een heel gesjouw om de boel bij elkaar te krijgen he?
@Afghanistan
Ik heb nog geen nieuws gezien maar vrees het ergste als ik jullie zo hoor. Dus Viva een dikke :kus: voor jou!
**KLM maakt probleemloze testvlucht boven Nederland **
Uitgegeven:18 april 2010 07:13Laatst gewijzigd:18 april 2010 07:29
**RIJSWIJK - De KLM heeft zaterdagavond zonder problemen een testvlucht boven Nederland gemaakt met een Boeing 737. Dat meldde een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij. De vlucht werd gemaakt om te kijken of de atmosfeer schoon genoeg is voor luchtverkeer. **
De resultaten van een technische inspectie van het toestel worden op zondagochtend verwacht.
De resultaten worden gerapporteerd aan de Inspectie Verkeer en Waterstaat, die beslist of en wanneer er weer luchtverkeer mogelijk is.
Het Nederlandse luchtruim blijft tot nader order, maar zeker tot zondagochtend acht uur gesloten. Met de aanhoudende weeromstandigheden blijft de vulkanische as uit IJsland langer boven het Europese vasteland hangen, waardoor het niet veilig is om te vliegen, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
Leeg
KLM wil zondag eerst zeven vliegtuigen uit Düsseldorf terugvliegen naar Schiphol. Als ook deze lege kisten geen last hebben van vulkanische asdeeltjes in de lucht wil de luchtvaartmaatschappij zo snel mogelijk alle overige vluchten op gang krijgen en weer passagiers gaan vervoeren.
In Duitsland, Groot-Brittannië en België blijft het luchtruim langer gesloten. Dat hebben de autoriteiten in de drie landen zaterdagavond laten weten.
In België en Duitsland geldt de maatregel nu tot zondagmiddag 14.00 uur, het luchtruim van Groot-Brittannië blijft tot zondagavond zeven uur (Britse tijd) dicht. Tegen die tijd of al eerder wordt de situatie opnieuw bekeken.
Lufthansa
De grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland, Lufthansa, zal in ieder geval tot zondagavond acht uur niet vliegen, maakte een woordvoerder van het bedrijf in de nacht van zaterdag op zondag bekend. EasyJet heeft alle vluchten van zondag van en naar Noord-Europa geschrapt.
Jac: 17 mei tm 24 mei Katzenfurt Duitsland
Viva: 21 mei - 4 juni Alanya
Roanna: 31 Mei - 7 Juni Alanya
Linda: 31 mei -4 juni Port Zelande
Miere en Crazy - 8 juni/18 juni Marmaris!!!
Cyn: 11 juni -Soke/Kusadasi
Trl: 13 juni Kusadasi
Kaylo : 14 juni - 02 juli 2010 : ADR !!! :vak02:
MK: 18 juni - 2 juli - Side
Viva 17 t/m 28 augustus Alanya :zon02:
Jac: 7 september~21 september ~Turgutreis
Cyn: 9 september - 14 september Söke/Kusadasi :wub:
Kaylo : 9 september -14 september ISTANBUL :vak01:
Wendy: 16 september - 01 oktober Ocho Rios Jamaica [**