Turkisch Tea Time 2012 3de deel

Jemmig TRL: die fiets is je niet gegund zeg!!

Ikke aan de slag voor hapjes ed voor morgen. Wil sushi maken, en verder lekker makkelijk.
Zo werken, daarna kerk. Wil wel iets doen met mn geloof op deze dagen, en pasen moet ik helaas werken

Goedemorgen.

De meesten van jullie wel werken vandaag?

@TRL: Oh, wat balen dan weer. Staat ie dan altijd buiten voor je raam of heb je daar een ruimte voor? Maarja… dan nog… ze horen er met de poten af te blijven.
Enneh… 3 suises? Bestaat dat nog dan? Ik ken het nog wel van vroeger.

@Mexx: Zo, dan dan staat opgeruimd weer netjes he!! Leuk altijd wel zo een poosje rondsnuffelen daar. Wij krijgen/hebben hier nu ook zo’n soort winkel maar van Deense afkomst. Kan ff niet zo snel op de naam komen, maar in de foldertjes hadden ze ook echt leuke en helemaal geen duren dingen. (Iets van Jusk, spreek uit juusk)

@Jac: Als het even niet gaat om te reageren, toch fijn dat je bij blijft lezen.

Nou, verder weet ik het even niet meer. Drink ff mijn koffie op en dan ff aan de vrijdagrituelen.

Vast tot ergens wel weer. GOEDE VRIJDAG all. :dag:

Roanna: ja dat opruimen was wel even nodig, en nu staat alles netjes op merk enzo… Ik denk dat je Jysk bedoeld! Die zit hier in de buurt ook! :wink:

Beps: sushimonster!! :slight_smile:

Dames,ja alweer grrrrr staan verdorie 20 fietsen en die van mij pakken ze,op slot en wel,een behoorlijk zware fiets dus diegene heeft aardig moeten slepen…

beps,dit was alweer een andere fiets,wij mogen elke 3 jaar een nieuwe uitzoeken van het werk,maar idd een fiets blijkt me niet gegund…:frowning:

Roanna,ja het bestaat nog steeds leveren nog wel in Belgie en frankrijk,maar dus niet meer in nederland :frowning:

Flink Balen Trl. Zal ook een zitje opzitten voor C denk ik, of heb je dat al niet meer?

Weer even in het zonnetje pauzeren. Echt lekker. Als je net zit is het wat fris maar dan begint de zon langzaam zijn werk te doen en wordt het aardig warm. Nu kan het nog, strax is het echt te warm, dan ga je zo plakken en dan weer werken is niet fijn.

Wie weet ga ik binnenkort ook sushi eten. Al eet ik natuurlijk geen vis. Gisteren erg leuk contact gehad online en hoop dat het een date wordt. Voorstel ligt er al nu alleen nog datum en tijd. Goh laat ik nu toevallig 3 avonden beschikbaar zijn… Hoezo ongeduldig.

Goedemorgen op deze goede vrijdag :slight_smile:
Beps : al aan het voorbereiden voor morgen en zometeen even naar de kerk
Roanna : heeft de koffie heerlijk laten smaken en denk ik nu ook al klaar met de vrijdagrituelen
Viva : nog steeds superdruk, jij vind het koud maar Bloem zat in het :zon02: hihi, wel beetje zon voor zondag bewaren he, baal altijd zo als ik land met slecht weerlol2
Mexx : nagelkastje dus is alles weer keurig gerangschikt
Trl : godsamme nou alweer gejat? kan daar zo boos over worden he
Bloem : ohh spannend 3 vrije avonden dus zsm een date hoor, als de klik er is zijn ze misschien wel allemaal gevuld :)))
Ik ga zo laatste daagje naar het strand, vanavond naar ons favoriete restaurant, morgen daagje met de boot weg en dan pakken en zit het er weer op, dusssss nu heerlijk gaan genieten, maar eerst een kopje koffie :)))

Goedemiddag meiden.

Bloemmie spannend misschien een date … vlinders
Beps aan het sushi maken, jij liever dan ik. En dan ook nog werken met de pasen.
Raak alweer aan het eind van de vakantie, heerlijk nog een dagje naar het strand
Roanna ja die winkel zit hier ook, vind het een beetje een bende in die zaak en het stinkt er naar rubber haahahah
Mexx alles geordend lekker hoor.
Tlr. dat is mooi k*t weer je fiets weg, je zou er 220 op zetten. Blijf met je tengels van andermans spullen af.
Ik druk, echt heel druk, vandaag de boel gedaan, heen en weer tussen Damber haar huis en hier, hubs is de tuin aan het bestraten bij Damber, en ook nog stress en problemen met paps, gisteren werd ik gebeld door het tehuis, de geriater was geweest, dementie heeft in volle hevigheid toe geslagen, paps krijgt een laatste waarschuwing anders gaat artikel / code 60 in werking treden, moest ik toestemming voor geven (het gevolg was natuurlijk dat ik vannacht om 3.30 uur klaar wakker was en ook niet meer kon slapen). artikel 60 houd in dat ze hem onder dwang verkassen naar een verpleegtehuis op een gesloten afdeling omdat hij een gevaar voor zichzelf wordt (hij blijft maar alcohol drinken, en daardoor gaat zijn suiker helemaal hoteldebotel waardoor hij valt).
Ik weet dat het beter is voor iedereen, en heb ook carte blance gegeven om het te doen, maar hoofd en hart zit niet op een plek zeg maar. Maar ik krijg hier ook het lazerus van, en vriendin van paps wordt ook even de les gelezen pfffffffffff. waarom waarom waarom. Ze zeggen ieder krijgt wat hem toekomt, nou ik weet even niet waar ik dit allemaal aan te danken heb.

Maar vanavond een feestje, moeder van vriendin wordt 65 dus in een zaaltje…ik zie wel heb er niet zo heel veel zin in, maar het is even wat anders.
Nu even met de woef lopen, en dan achter de pannen…dat noemen ze dan een vrije dag.
loop me de rambam.

dit is artikel 60

Procedures binnen de Wet BOPZ
Artikel 60 BOPZ toets
Mensen die niet instemmen met opname maar zich daar ook niet tegen verzetten, kunnen worden opgenomen wanneer een onafhankelijke commissie dit nodig acht. Deze procedure is opgenomen in artikel 60 van de Wet BOPZ. Voor deze manier van opnemen is geen machtiging vereist. Deze procedure geldt alleen voor mensen met een verstandelijke handicap of psychogeriatrische aandoening.
Rechterlijke machtiging
In principe kan een cliënt die niet instemt met opname en zich hiertegen verzet, niet worden opgenomen in een instelling. Toch kan volgens een familielid, de huisarts of de psychiater opname noodzakelijk zijn. Opname is dan mogelijk via een rechterlijke machtiging die wordt aangevraagd bij de rechter.
Er zijn verschillende vormen van rechterlijke machtigingen:
[ul]
[li]voorlopige machtiging (maximaal 6 maanden);[/li][li]machtiging tot voortgezet verblijf (maximaal 1 jaar, verlenging is mogelijk)[/li][li]machtiging op eigen verzoek: dit is een machtiging voor iemand die zich wel wil laten opnemen in een instelling, maar zelf vermoedt dat hij of zij daar later op terug wil komen (bijvoorbeeld bij verslaving);[/li][li]voorwaardelijke machtiging: dit is een preventie maatregel, waarbij een cliënt niet wordt opgenomen zolang deze zich aan voorwaarden houdt;[/li][/ul]

heftig viev, maar denk niet dat jij dit ergens aan te danken hebt. dit is iets wat je vader overkomt en direkt gevolg van zijn conditie is dat jij er de gevolgen van meekrijgt… je moet niet zo streng zijn voor jezelf en meer tijd voor jezelf pakken. dan komen hart en hoofd vanzelf wel op een rijtje. ondertussen :kus:

en trouwens geen vlinders hoor… daar moet je iemand voor kunnen zien, voelen en ruiken. dit is meer een eerste online kennismaking met het afstrepen van wat prioriteiten op een lijstje, en dan kijken of we elkaar in het eggie willen zien en dan kijken hoe dat bevalt… zo gaat dat tegenwoordig geloof ik…

super lekker weer hier, zo even boodschappen doen, want ben vrij vanavond, en dan lekker kijken wat ik vanavond ga doen…

Viva: Leer het ‘los’ te zien van wat ‘jou overkomt’ … jij wordt niet onder curatelen gesteld, jij moet niet op de gesloten afdeling…
Toen mijn schoonvader opgenomen werd hebben we ‘afscheid’ genomen. Het 1ste loslaten zeg maar… de 1ste overlijdings datum…(was bij ons met pinksteren, niet pasen)
Hij moet verzorgd, jij nu meer ruimte en adem. Ze nemen het van je over, je MAG het nu loslaten en overgeven…

EN NU… ONSPANNEN DAME!!!

Ik zo naar de kerk

Goedenavond.

@Viva: Jeetje… wat heftig allemaal. En dat allemaal tegelijk, dan lijkt het zeker dat alles nu op je afkomt, maar ik sluit me toch ook bij de wijze woorden van de vorige dames aan. Jij hebt dit niet verdiend, het komt op je pad, maar doe wat goed dunkt en dat is toch echt het beste voor je pa en alle anderen, al zal jij het niet leuk vinden. Het kan gewoon niet anders. Maar ik begrijp je helemaal en juist nu je het al zo druk hebt met het huis en dan je eigen werk en eigen huis er nog bij. Denk nu eens echt aan JEZELF. Maargoed, makkelijk praten altijd aan de andere kant, maar je weet, we bedoelen het goed. Sterkte met alles en ga lekker wel even naar de verjaardag en zet dan even je zinnen en gedachten op een andere golflengte. :kus:

@Bloem: Tja… ik begreep er ook zoiets uit en verder weet ik eigenlijk niet hoe dat in z’n werk gaat met daten en datesites. Maargoed, hopenlijk is/wordt het wat.

@Beps: Zo, nu naar de kerk en dan druk voor de visite. Heel veel plezier en wanneer je weer aan het werk gaat… werkse dan. Hopenlijk niet al te druk zo met pasen.

@Mexx: Oh, mooi zo. Dat ook weer opgeruimd en gesorteerd. Pakt ook wat makkelijker nietwaar?

@Viva: Oh, echt waar over die winkel? Ik moet er nog een keer heen, dus zal het eens uitproberen daar. Hihihi.

@Raak: Maak er nog een paar leuke dagen van hoor. Je hoeft niet bang te zijn voor slecht weer bij thuiskomst. Het is alleen wat koud lol2 en het gaat dacht ik zondag regenen, na weer een hele lange tijd van droogte. Bereid je maar vast voor en doe de dikke sokken aan in je pumps. Of anders toch beter de laarzen aan. lol2

Bah, zit die kerel hier nog steeds mee te gluren tijden het typen, maarja… ik ben allang blij dat ie z’n muil nu houd. Wat een rust!

Fijne avond allemaal nog. :dag:

@viva
Wa t een drama weer, maar jou valt echt niets te verwijten :kus: Je hebt altijd zoveel gedaan en er zo goed als niets voor teruggekregen. Dit is voor hem (en voor jou) het beste. Hoe moeilijk ook, probeer het los te laten.

@roanna
Ik ken de winkel niet, nooit van gehoord.

@jac
Op de meeleesstand, sterkte voor jou.

@bloem
Misschien een date, spannend!!

@trl
Weer je fiets weg, echt balen. Het je helemaal geen schuurtje waar een fiets in kan?

@raak
Nog flink genieten van de laatste dagen. Hier is het best aardig weer, alleen iets kouder dan bij jullie…

@beps
Succes met de voorbereidingen en veel plezier.

@mexx
Hoe gaat het met de studie, lig je nog een beetje op schema?

Bloem,ja idd een kinderzitje voor C baal er nog steeds van,maar was niet de enige die van de bovenbuurvrouw is ook gejat…

MK,wel een schuurtje onder in de kelder,moet je steil naar beneden ook ook weer omhoog,maar met mijn zware fiets niet handig.

Raak,nog paar daagjes genieten.

Viva,heftig weer zeg,hoop dat je wel genieten van het feestje vanavond.

Roanna,zeg dat wel ik ook blij dat die kerel z’n muit houdt

Viva; kan de juiste woorden niet inden… :kus:

Mk; ja gaat heel goed! In juni weer 2 examens, zijn nu bezig met de kengetallen… Hoe gaat het bij jou?

Roanna; ja pakt wen stuk makkelijker! Zal weleens een foto maken! :slight_smile:

Lieve mensen ik ga slapen! Morgen weer werken!

:dag: :kus:

Zo meiden, na een mooie dienst, nu ff zitten en dan slapen. Morgen eerst werken en dan mn verjaardag…

:kus: voor iedereen die het nodig heeft

En dus klaar om te werk te gaan…
Meld me denk ik pas morgen