Nog 1 berichtje van mij! We gaan met ons gezin komende zomer (augustus) waarschijnlijk naar sousse na goeie tips van mede ‘forummers’. maar nu wilde ik graag weten of het er dan echt te warm is of dat het wel te doen valt. Want ik lees in de reisgidsen gemiddelde temperatuur in augustus ; 30 graden. Maar volgens mij ligt die temperatuur een stuk hoger dan. Maar er staat ook dat het aan dekust aangenaam blijft door de frisse zeewind. Is dit zo, of is de zomer echt een afrader om naar tunesie te gaan?
Groeten femke
hoi, dag femke
ik ben vorige zomer(laatste week van augustus en eerste week van september) naar sousse geweest. en toen liepen de temperaturen soms op tot 37 graden. als we iets gingen bezoeken gebeurde dat dan ook meestal in de voormiddag en stopten we regelmatig om iets te drinken. maar toch was het vaak onaangenaam warm.
vooral bij uitstapjes zoals een kamelentocht of dergelijke zorg je er dus maar beter voor dat je steeds een fles water bij de hand hebt.
maar toch zal de hitte mij niet beletten om ook deze zomer terug te gaan naar het mooie tunesie. ik zal het je dus zeker niet afraden om in de zomer naar tunesie te gaan. want is het nu niet net voor het mooie weer dat we zo graag op reis gaan?
groetjes joke