@ cyn hebbie nix met die cursus assertiviteit gedaan dan??
jeetje cyn…niet leuk om te horen, maar aan de andere kant als het altijd al zo is geweest, moet je een olifantenhuid opzetten hoor. Zeggen jou ouders er niets van dan tegen je oma.???
@Bloem, het is wel even goed gegaan… maar het begint gewoon weer opnieuw!! Ik heb gister dingen gehoord, die mij best wel zwaar zijn gevallen…
en anders mijn advies, gewoon links laten liggen, als het zo moet, dan moet het zo maar. Ik heb gisteren ook al verteld hierzo dat ik niets met mijn oma heb…ik zit er niet mee.
@Viva, die olifantenhuid opbouwen is niet zo makkelijk… En vooral mijn moeder zou er heel graag iets van willen zeggen… maar omdat mijn oma die dingen allemaal zegt tegen anderen en niet waar mijn moeder bij is… ze gaat het dan toch ontkennen, en mijn moeder is bang dat als er ruzie komt dat mijn oma zichzelf wat aandoet… Dat idee krijgen wij namelijk steeds vaker… Maar er spelen nog wel meer dingen bij haar… maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen…
@Cynthia: Dat is ook niet leuk!!! Je trekt het je toch aan en jij ligt er wakker van, maar zij niet. Sterkte hoor meisje. ![]()
Ik ga nu…doei…:dag:
Goeiemorgen meisjes,
Vannacht als een blok geslapen, bijna klokje rond. Nou duf van het slapen.
@ roanna: werk ze :dag: wat een tijden trouwens :biggrin:
@ cyn, ik weet het! tis lastig, je probeert het wel, maar het lijkt makkelijker dan het is, maar probeer het je niet aan te trekken, seniele domme oude mensen zeggen soms kwetsende dingen… je moet maar zo denken: ze bedoelt het vast niet zo, das de evil devil on her shoulder…
sterkte :kus:
@Roanna::dag::dag::dag:
@ toos, heeee je bent erweer! lekker geslapen?? wanneer mag je weer op je werk verschijnen??
ik weet dat een olifantenhuid opbouwen niet makkelijk is, maar als je het eenmaal hebt gedaan, kan ze je niet meer raken/kwetsen/verdrietig maken, het is echt de moeite waard om te doen. Gewoon uit zelfbescherming, zoals Roanna al zei, jij ligt er wakker van en zij niet.
Dan blijf je overal laconiek onder, althans ik wel…een natuurlijk afweersysteem treed dan in werking. Het is je oma (maar) en niet je moeder, als je moeder het zou zijn is het nog veel moeilijker.
Ach en het zijn maar woorden moet je maar denken, het zegt meer over je oma dan over jou, ik denk dat andere mensen daar net zo over denken als ik. Als jou oma jou zwart maakt in andermans ogen, die mensen die jou kennen trekken hun eigen conclusie…en valt je oma door de mand.
Morgen!! Volgens mij is hij niet zo goed als gehoopt?? :(.
@ Cyn: sterkte met je hopeloze oma! Hier nog zo’n een. Alleen had die het altijd om mijn moeder gemunt en ging ze mij manipuleren toen ik klein was, zodat ik niet meer mee nar huis wou met mijn moeps…
@ Bloem: gisteren niet zo happy, vandaag wel?
Werkze allemaal! Hier schijnt het zonnetje volop, jammer dat het windkracht 11 is ofzoo…
Goedemorgen Toos, dat is lekker hoor klokje rond slapen…je moet het een keer inhalen he al die verloren slaap tijdens de nachtdienst.
Cyn,jee zeg,nou ik had het wel geweten gewoon een paar weken niet heen gaan of helemaal niet meer.Ik heb ook ruzie gehad met me oma en ben er nu al 8 jaar niet geweest,zij wilde het wel weer goed maken,maar daar had ik echt geen zin in.
Goh jammer dat je die cruise niet kon maken is een leuke route en dat voor weinig.
Bloem,heeft jill je ook niet terug gepmt??Hoop dat de zon snel weer gaat schijnen voor haar.
Roanna,hoorde het op het journaal van die schietpartij is toch niet normaal.
@ cris, whaw gaat wel, onbestemde gevoel is er nog steeds… weet niet goed
hoezo is het niet zo’n goede morgen voor jou dan??
@ turkijelover, nee geen pm terug…
@Bloem: Mijn oma doet het niet doordat ze oud is… ze doet het namelijk al 10 jaar! En toen was ze echt nog wel bij de tijd… Ze heeft namelijk gezegd dat als ze dood gaat dan hoopt ze dat haar geld op is… ze vind het niet erg dat mijn broer(M) een deel van de erfenis zou krijgen, maar ze gunt het “die dikke” (ik dus) niet… En M was altijd al anders dan mij… dat heeft me gister wel echt pijn gedaan!! En ik weet echt wel dat ze het meent…
x
Ja precies, heb wel goed geslapen in mn nachtdienst maar is toch anders.
@Cyn: Dit is inderdaad moeilijk, het is toch je oma. Ik denk altijd bij zulke mensen dat ze niet wijzer zijn, heb een gladde rug zakt er zo vanaf. Maar toen ik zo oud was als jij had ik het ook erg gevonden als er zo over me gepraat werd
volgens mij heeft iedereen hier last van een DIP en dat komt door het weer hoor geloof me.
@ cyn ikke zou niet eens geld willen van zo’n dom onwetend idioot achterlijk mens-wezen!!