Aaah, thanks. Zal ik even doen.
meiden ik heb het even opgezocht bij mijn eigen verzekering Zilveren kruis, dit staat er vermeld,
Naar een verdragsland?
Nederland heeft met een aantal landen verdragen gesloten in het kader van de sociale zekerheid, die onder meer voorzien in het verlenen van onmiddellijk noodzakelijke medische zorg met: Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië, Kroatië, Macedonië, Servië en Montenegro, Tunesië en Turkije. In deze landen kan niet de EHIC gebruikt worden, daarvoor in de plaats geldt het E-111 formulier
Dit formulier kun je dus aanvragen bij je verzekering, dus voor Turkije is de pas niet geldig, kijk aanvragen kan natuurlijk altijd, je weet maar nooit, maar vraag dan ook gelijk dat E-111 formulier aan.
Ik ga slapen dames!!
Ben helemaal dood, heb ik altijd bij examens. Ik denk dat het stress is, waardoor je toch ongemerkt helemaal uitgeput wordt.
Morgen lekker uitschlaaafeen!!
Slapos lekkeros!
@cris: geniet van het uitslapen morgen, dan gaat bij mij rond 8.00/8.15 de wekker weer en dan helaas werken
truste Christ
Dat klopt Viva. Maar niet iedereen gaat naar Turkije. Ik gaf het ook alleen maar even door, voor diegenen die naar andere Europesche landen op vakantie gaan. Dus gewoon in het algemeen.
Ja dat is prima Roanna, maar van dat fomulier wist ik ook niet, dus dat is wel makkelijk, ik ga hem in ieder geval aanvragen.
@roanna: trainen ging wel redelijk, kon merken dat ik laatste weken weinig gedaan had ivm vermoeidheid en zware verkoudheid, maar als je dat ene leuk gezichtje weer hebt gezien taj dan gaat het lopen weer vanzelf, dan wilde je graag dat het weer volgende week was maar ja duurt nu 2 weken voordat ik dat weer zie ivm mijn vakantie
en volgens mij weten de meeste van ons ook niet van het bestaan van het formulier af, het is niet te hopen dat we hem ooit moeten gebruiken, maar dat is het zelfde met een reis en annuleringsverzekering, beter mee verlegen dan om verlegen nietwaar
ik vind het trouwens heel erg rustig hier vanavond…of ligt het aan mij
@Cyn: Alvast een hele fijne vakantie:wub::wub:
@Jill: gefeliciteerd met je nieuwe poetsvrouw. Fijn dat ze meteen wil beginnen
@viva: Hoop dat het goed komt voor je. Wat houdt een E111 formulier in?? Is het niet te downloaden?
@Bloem: zou maar zo’n papier meenemen, voor de zekerheid. Je hebt toch iets met teennagels:retard:
@Linda: Ben morgen ook de klos hoor. Moet om 7 uur beginnen:crybaby:
haha om maar even op de zaken vooruit te lopen ik heb vandaag lekker een brunch geboekt voor vaderdag helemaal goed, heb ik al die rompslomp niet in huis en is weer eens wat anders dan het geijkte, van koffie met gebak, vervolgens aan de borrel en dan allemaal blijven eten. Gewoon lekker gezellig met z’n allen lekker naar het pannenkoekenhuis hier in de buurt, daar lekker aan de brunch, met kip in satesaus, een dessertbuffet, en vers gebakken pannenkoeken onbeperkt, met spek, appel ect. en dan ook nog brood, beschuit, croissantjes en luxe beleg, jus d orange, koffie en thee en melk en appelsap…kosten 17,50 per persoon, geen gedonder in huis, en de kinderen hebben vanaf 13.30 lekker de tijd voor hun zelf of de andere vader…misschien voor jullie ook een ideetje:biggrin:
nou bij het zilveren kruis Toos moet je bellen om hem aan te vragen, kijk even bij je eigen verzekering op de site, daar zal het ook wel staan, dus ik kan hem niet downloaden, maar ga nog wel even googlen
Je kunt het zelf even nalezen op de site van de Telegra** en dan op pagina 3 staat het.
Van dat E-111 formulier had ik weleens van gehoord, maar daar dacht ik juist van, dat het niet meer nodig was. Weet wel vroeger voor Spanje, maar dat hoefde op een gegeven moment niet meer. Wel nog voor Turkije dus?
Nou Viva, jij dan ook weer bedankt voor de tip, want ik ben altijd zonder gegaan.
Ga ik die ook nog even aan vragen.
De beschrijving van het E-111 formulier
en nee je kunt hem niet downloaden, maar moet hem echt aanvragen bij de zorgverzekeraar.
**Geeft het E111-formulier mij dan geen medische verzekering?
**
Het E111-formulier (European Union Reciprocal Health Agreement) zal mogelijk de meeste kosten van spoedeisende medische hulp betalen, afhankelijk van het land waarin u zich bevindt, maar dat kan nog steeds betekenen dat u zelf een groot bedrag aan ziekenhuisovernachtingen, transport en ziekenhuiskosten zult moeten betalen. Zo zijn de kosten voor een gebroken been gemiddeld € 5,000. Neem liever het zekere voor het onzekere. U kunt de E111-formulieren bij uw ziekenfondsverzekeraar krijgen.
@Viva: Gelijk heb je en ook een heel goed idee weer. ![]()
Ach Roanna, zo leren we allemaal van elkaar, het een lokt het andere uit…jij bedankt voor de tip van de telegraaf, en zo worden we allemaal wijzer…ik heb hem ook nog nooit meegenomen…maar ik vraag hem dus ook aan
@toos: ben gelukkig dus niet de enige die morgen moet werken
Juppie, mijn 1500ste post!
pffff… je kunt ook teveel van tevoren regelen he? (sta ik wel om bekend, i know)
je kunt het idd maar beter bij je hebben, maar mijn ervaring is dat ze er in het buitenland toch een beetje naar staan te staren, van: wat mot ik hiermee.
zo heb ik altijd een engelse verklaring bij me (met latijnse namen) van wat voor fijne medicijnen ik allemaal bij me heb… elke keer weer bij de douane gezeur en gedonder met dat formulier.
ik had ook mn ziektenkostenverzekering ingeschakelt toen ik ineens nog maar 9 teennagels had, maar daar doen ze gewoon nix mee in het ziekenhuis… ze willen geld zien!
en dan zegt de verzekering thuis… waarom heeft u dat zelf betaald? hadden wij ook voor u kunnen regelen… ja in theorie wel, maar de praktijk is toch echt anders hoor!
nou ja, hopelijk is het allemaal niet nodig en als het nodig is, dan is elke situatie toch weer anders…
Jeetje 5000 euri voor een gebroken been, is toch niet normaal, een fotootje en een plak gips, een half uurtje daar op een bed, en dan dat bedrag lichter ik heb dus echt het verkeerde beroep gekozen…hahahaha