TTT Deel 25!!!!

@ toos en viva… sorry… tegelijk!

geeft niets Bloem, gewoon doen, lullen over je reis, van ons mag het hoor, en …lekker slapies doen…lekker dromen…

@bloem:snap dat je er vol van bent. is ook niet zomaar een reis

@ viva: groot gelijk!! ze kunnen toch niet anders verwachten dan dat dit een grote klap is? maar pas wel op he? dat ze dit soort kleine dingetjes niet aangrijpen om je alsnog buiten te wippen! ze vinden altijd wel een reden als ze echt willen

owh gelukkig! besef dat niet iedereen er evenveel van voor kan stellen, of al mn gedoe aan wil horen, maar vind het altijd fijn om te vertellen wat er speelt enzo…

ben al superblij met 2 keer ADR, laat staan zo’n reis.

Ben het met bloem eens, wees voorzichtig. Als ze zien dat je minder of niet gemotiveerd bent zeggen ze zie je wel

Ja ik kan morgen de rechtsbijstand wel even bellen, kan nooit kwaad. nietwaar. Gelukkig heb ik een hele goede vriendin bij personeelzaken zitten en zij is ook nog eens de personeelsadviseur over de dienst waarbij ik werk, zij was het ook met mij eens, gewoon poot stijf houden en op je strepen gaan staan, mijn leidinggevende heeft gewoon een fout gemaakt, en daar is hij volgens mij al vreselijk op afgerekend, ook heb ik gehoord dat er nog meer speelt met hem, dat hij dus helemaal niet goed functioneert maar ja dat is van horen zeggen, dus wat er allemaal aan de hand is ik weet het niet, misschien dat er koppen gaan rollen ook door dit accefietje met mij, maar dat moeten we maar afwachten. Ik zal het volgende week wel horen, ik moet morgen gewoon weer naar cursus en daarna naar een vergadering over het programma, met het team waarin ik zit (hun weten er natuurlijk van) en dan heeeeeeeerlijk 4 dagen vrij

@ viva, maar wat ik nog even niet snap… dat wat er speelt… is dat omdat je uit dat programma gezet zou worden, of dat er een ontslagprocedure is gestart? of is het een indirect het gevolg van het andere…? of ja ontslag… reorganisatie, sanering… hoe je het wilt noemen??
kun je dat nog 1 x uitleggen aub?

Ach. ik denk dat dat wel mee zal vallen ik werk 36 uur per week momenteel, maar krijg er maar 28 uit betaald, dus een mooie stok als ze zeggen dat ik te laat was, nou ik heb nog heel wat te goed…en ik zit natuurlijk wel in vaste dienst he…geen kontrakt basis of wat dan ook gewoon bij de hogeschool…en dan moet je heel wat doen om eruit gegooid te worden hoor, ik kan boeken vol schrijven over wat ik er de afgelopen jaren heb zien gebeuren, maar de hogeschool trekt meestal aan het kortste eindje.

Oke daar komt het verhaal, als jullie het niet begrijpen vraag maar raak.

In oktober vorig jaar komt van hoger hand de opdracht bij de dienst binnen om een digitaal toetsprogramma te introduceren binnen de hogeschool.
Ik en mijn collega (1e medewerker, is ook nog eens half familie, hij is de schoonvader van mijn zoon maar dat even terzijde) zitten al ruim 8 jaar bij elkaar en zijn de enige binnen de hogeschool die toetsen en tentamens nakijken en de analyse aan docenten geven.
Wij worden daar voor gevraagd, zijn naar cursus geweest, en moeten er mee gaan werken.
Maar het is allemaal nog niet actief.
oke, in januari krijg ik mijn jaarlijkse functioneringsgesprek, daar in staat letterlijk dat ik de zelfde werkzaamheden zal krijgen als mijn collega, alleen niet het hoofdbeheer, dat zijn rollen in het programma die nog moeten worden uitgerold.

ik ga verder.

Die brief van het functioneren is door mij en mijn hoofd getekend, en wordt bewaard in mijn dossier.
In april gaat het programma via een medewerker van de dienst actief worden, wij worden erbij gehaald, ik ga van 20 naar 28 uur, want we moeten leren en we worden een team, staat zwart op wit van de coordinator, mijn hoofd geeft toestemming voor de uitbreiding, maar die is nog niet genoeg en moet verder worden uitgebreid. van 28 naar 36 uur, dus afgelopen vrijdag is daar over vergaderd

en nog meer…

Zegt mijn hoofd tegen de coordinator, dat ik niet met het programma ga werken maar dat ik de uitbreiding heb zodat mijn collega het programma kan gaan leren.

Maar ik heb zwart op wit dat ik in het programma ga meedraaien en dus het zelfde doe als mijn collega alleen niet het hoofdbeheer,
ze hebben alles onderscchat, niet gedacht dat het zo een succes zou worden, dus hebben alles verkeert begroot. Gevolg ze proberen te knijpen, en daar ben ik dus nu de dupe van…maar dat laat ik dus niet gebeuren, ook is het zo dat onze functieomschrijvingen net allemaal moeten worden beschreven en dat het nieuwe programma daarin verwerkt moet worden, dat staat ook in mijn functioneringsrapport, en is ook ondertekend door beide partijen…
En ik laat me dus echt niet onderschoffelen daar daait het dus allemaal om…
scheelt ons gewoon denk ik op lange duur zo’n 800 euro bruto per maand want het werk dat we nu gaan doen, is 3 schalen hoger

dit is dus zo’n beetje waar het allemaal om draait.

Ze bevinden mij te licht in opleiding, ik krijg een functie op hbo niveau, maar ik heb maar meao.

Mijn collega die ze niet te licht vinden heeft mavo…

wie heeft er hier nu een hogere opleiding??? Maar daar gaat het bij ons niet om…beloofd is beloofd,…en zwart op wit is bindend…daar valt dus echt niet aan te tornen,
alleen hadden ze dus niet verwacht dat zo’n klein projectje zo’n grote lawine zou worden, waar iedereen zijn handen vol aan heeft, en wat zo boven de begroting uit gaat, en daar hebben ze zich dus op verkeken

maar wat zou het feitelijk voor jou inhouden als je dit niet zou mogen doen?? moet je dan weer terug naar je oude ‘baan’ en uren en functieschaal enzo? of nog erger, ben je dan boventallig en moet je plaatsmaken??
alles even rot hoor, maar vraag het vooral om de situatie beter te begrijpen

Nee ik ben niet boventallig, en blijf dus zitten waar ik zit maar in de 8 jaar dat ik daar zit is ons en mij al 5x wat beloofd, maar werd het altijd teruggedraaid, en hadden we het niet zwart op wit en nu wel. maar blijf ik dus hangen in mijn schaal, blijf ik nog het dodo werk doen, en over 4 jaar als de hele hogeschool over is naar het nieuwe programma moet ik maar zien wat ik dan moet gaan doen

Dit is mijn troef…
Ik heb mijn naam laten staan van de rest even weggehaald…dit voor de wet op de privacy

**VERTROUWELIJK
**
**
AFSPRAKENLIJST FUNCTIONERINGSGESPREK
**

In het functioneringsgesprek d.d**…16 januari 2007** tussen …

zijn de volgende afspraak/afspraken gemaakt:
krijgt in principe toestemming om een cursus SPSS te volgen. Het is even afwachten in hoeverre dit met de invoering van QMP nog van belang is… Voor de zomer wordt hier naar gekeken.
Met de komst van QMP krijgt Anja er taken bij. Behalve hoofdbeheerder, doet Anja eigenlijk alle taken, die …ook zal gaan doen. De werkzaamheden die zij verricht voor QMP zullen worden meegenomen in de functiewaardering die voor de zomer gaat plaatsvinden
Door de komst van QMP en de inzet van … en Anja daarbij blijft er wellicht te weinig capaciteit over voor het huidige werk. Wanneer het werk te veel wordt zal Anja dit bij … aangeven en kan een tijdelijke uitbreiding geregeld worden. Voor de begroting van 2008 wordt gekeken in hoeverre een structurele uitbreiding nodig en mogelijk is.
Te denken valt aan een constructie waarbij de academies gaan betalen voor het laten verwerken van hun toetsen door het bureau toetsservice
… denkt na over wat zij verder zou willen ontwikkelen/ wat zij aan scholing denkt nodig te hebben en geeft dat door aan…

ondertekening medewerker ondertekening leidinggevende
voor akkoord: voor akkoord:

datum. Datum

Opmaken in drievoud: één ex. medewerker, één ex. leidinggevende, één ex. personeelszaken

ik snap het… ronduit K*T dus gewoon…
zucht, allemaal erg oneerlijk en totaal onpersoonlijk… hopelijk haal je je recht op een goede manier, de situatie moet wel werkbaar blijven natuurlijk…

ai… ben geen juridisch expert… maar dat 1e woordje… krijgen IN PRINCIPE toestemming… daar kan dus ineens alles vanaf hangen enzo…
ik zou zeker de rechtsbijstand ernaar laten kijken

ja dat is nummer 1 maar dat is alleen voor de cursus spss en die heb ik nu niet meer nodig.

maar het 2e deel daar gaat hem om