Ttt 33

@Cris: Wat zo’n reis kost is helemaal niet zo belangrijk… Als je het wilt, echt wilt… GA ERVOOR… (Sparen is het moeilijkste niet… Maar volg je wil!!)

@ filiz! meid!! wat heerlijk van je te horen, mmmm klinkt zwaar hoor! alles met jou en askim goed??

@ cris, off course de spaarcentjes, ben nu druk bezig met sparen en er gaat nog veel binnenkomen, zelfs tot 3 mnd na vertrek (neem 8 weken vakantie op voordat mn ontslag ingaat, dus krijg een deel doorbetaald)
en terugkomen… snap je hem nog niet helemaal… zoals ik nu leef kom ik dus echt niet terug! als ik weer ga werken dan is het in turkije… het roer om zeg maar! (of niet, i dont knoiw, maar das nu de planning)

@@ beps, sparen is best moeilijk hoor :smiley: maar als je wilt dan lukt het idd, mn hele leven staat al sinds nov in weggaan/ sparen./ plannen etc… waar een wil is, is een kans, en een kans creeer je! dus gaaaan!!

Zooo onweer hier, klappen van hier tot tokiyo en regen… bijna eng hihi

Oh, hier schijnt het zonnetje

Hee MK, lekker gegaan vandaag??

hiero ook weer eens droog en zon, wel donkere regenwolken, die zullen wel losbarsten als ik weer naar buiten moet :frowning:

zo he…hagel donder klappen, en nu

:zon02:

@ Beps en Bloem: ik vroeg het me gewoon af. Ik vraaghet me altijd af, waar mensen het geld vandaan halen om bijvoorbeeld een jaar of 2 weg te blijven. Maar dat is dus sparen. Ach, voor mij zit dat er voorlopig nog niet in, eerst heel veel geld opmaken aan mijn studie, daarna zien we weer verder.

Maar Bloem: ben errug benieuwd naar waar jij over een jaartje zit :smiley:

@ cris sommige mensen verkopen hun huis en gaan op reis van de overwaarde, wat ze dan doen als ze weer terugkomen, i dont know

je moet rekenen op € 500 per maand voor azie, € 750 voor latin america en afrika, en de rest op € 1250 per maand…

sommige mensen lenen, maar moeten dat dan weer terugbetalen, ikke kies voor eerst sparen en dan uitgeven
of een leuke erfenis, you never know

ikke ben ongeveer € 7000 kwijt, voor alles, reis, verblijf, aanschaf spullen, verzekeringen, dingen die hier nog doorlopen etc etcv… dus voor 7 mnd is dat best te doen… vin ik!
maar goed, nog maar ff afwachten of ik het ermee redt natuurlijk… we zien het wel!

Hier nog droog en wat wind.

Ik denk dat alle mensen die zo’n reis willen maken ervoor sparen,lijkt mij ook logisch of ze moeten een loterij hebben gewonnen :king:
Ik spaar zelf ook voor mijn reisjes naar Turkije dat is wel niet zo ver maar toch.

Bloem,hoe ging het eigenlijk met je volle backpack?

Ik ga ff de :was: doen

@ Bloem: vind datje dat aardig knap gespaard hebt, aangezien je nog maar een jaartje in NL hebt vertoefd sinds je Turkije-avontuur/fiasco… En ondertussen ben je ook nog weggeweest in GC, Italie, Turkije… En nu gaje weer. Je bent toch echt de grootste reiziger van ons allemaal!:smiley:

@ turkijelover
verbazingwekkend goed!
er kon dus echt de was in van 3 weken, wel ff opnieuw ingedeeld, want hij kantelde een beetje
op de fiets was toch wel een belasting voor mn rug maar staan en lopen ging erg goed! zelfs alsof je helemaal nix zwaars op hebt, je voelt het wel, maar gewicht op de heupen is beter dan aan de schouders!
viel me allerminst mee, maar ja, was maar ff op de rug

@Bloem: Zooo goed van je… nu mijn was nog :smiley:

@ cris en het ergste is nog, heb vorige maand pas de allerlaatste schuld betaald en ben dus pas vanaf begin juni aan het sparen :wink:
maar ga 4 sept weg en krijg zelf nog in nov een volledig salaris betaald…:biggrin:
en ik heb mn leven zo ingericht dat ik amper kosten heb he? dus als je wilt is het allemaal best te doen!

Waar een wil is is een weg wordt er altijd gezegd dus…

gelukkig maar Bloem,dat het meeviel anders moest je nog op zoek naar wat anders :retard:

Ik ben best jaloers op Bloem…wilde zulks vroeger ook, maar ja, getrouwd huisje,… nee dan kon dat niet… ZO GAAF BLOEM!!!

@ beps ja ach, ga je toch lekker scheiden en alleen de wereld over…

ze zeggen waar een wil is is een weg :wink: :hihi:

nee hoor, wees maar niet jaloers, vluchten!! en tegelijk wat zien off course

Ben het met je eens beps,Bloem doet het toch maar mooi ff

@Bloem: Knuffel volgt…