goedemorgen meiden,…he he eindelijk tijd om hier even wat neer te knallen…
het relaas van Damber hebben jullie al meegekregen…
het was een lekker weekje hoor, maar was blij dat ik mijn hubbie weer zag…het is dus eigenlijk niets voor mij om “alleen” op vakantie te gaan.
Het weer was niet bijzonder…Damber had de tijd van haar leven, als zij ging stappen ging mams gewoon naar bedje toe…
Nu de vergelijking met griekenland en mijn voor oordeel zijn dus goed…
griekenland althans Kreta is niet zo heel verkeerd, maar ik vind het er goor en vies, overal braak liggende terrein geen huis of hotel was af is, overal bouwputten…en overal troep, oude scooters die op een hoop liggen. Dus turkije blijft dus favoriet hoor bij mij.
Heb een poging gedaan om bij te lezen, maar om 80 pagina’s te lezen dat schiet niet echt op.
Zag wel dat Beps niet de baan neemt, Bloemmie om wat voor reden dan ook naar Madrid gaat.
Mierre op vakantie is, Kaylo twijfelt tussen italie en turkije…Marion de tube leeggegeten heeft. Linda een date heeft gehad…en toen was ik het kwijt.
Wie helpt me even op weg???
Bloemmie toch even lekker andere lucht om je heen zou ik zo zeggen.
Ja Turkije heeft ook van die bouwputten idd, maar op kreta, doen ze het bewust althans volgens zeggen, dat heeft te maken met belastingen ofzo. Zolang je huis/hotel/gebouw nog niet af is hoef je er geen belasting over te betalen, het gevolg daarvan is dat ze overal een schoorsteen hebben van grijs beton, met daarin een paar funderings stokken, je weet wel van die oerlelijke verroeste ijzeren staven…en daardoor ziet het er gewoon niet uit.
We zaten eerst in gouves park, hardstikke mooi, best wel luxe eigenlijk met een mega buffet daar was niets over te zeggen echt niet maar eigenlijk weer te groot met 4 zwembaden en geen gezelligheid, maar we zaten eigenlijk een beetje in een soort van kelder…we moesten omhoog kijken naar een padje waar mensen over liepen…maar wel kakkerlakken (bah bah bah, als ik iets vies vind zijn het wel kakkerlakken en niet van die kleintjes ook)…kalia beach is veel ouder, niet luxe maar was wel heel intiem en gezellig…en geen kakkerlakken, alleen was het eten daar nou weer niet zo geweldig…
enne brood kunnen ze dus niet bakken he in kreta, wat een droge zooi…het was wel vers maar gewoon niet te eten…(terwijl turkije het lekkerste brood heeft van waar dan ook)
geloof dat Roanna en Toos dezelfde vlucht hebben, en dat ze pas vanavond terug vliegen…
wij zijn ook op een ander tijdstip teruggevlogen, we zouden eerst om 11.30 uur terug vliegen, dat werd toen 23.35 uur en uiteindelijk zijn we om 21.15 (griekse tijd) teruggevlogen en we waren om 23.45 uur nederlandse tijd geland…
Op de heenreis trouwen een hele speciale vlucht van trans. gehad…ik had de avond van te voren al ingecheckt…we zaten op rij 10…afijn wij het vliegtuig in, allemaal pubers in de leeftijd van 12 tot 18 jaar, ik had al zoiets van gadver…dat wordt weinig slapen met die blagen aan boord, (allemaal gekleed in een oranje polo) vervolgens 12 begeleiders in een paarse polo erbij, Damber en ik werden aangekeken of we vergif waren want we zaten op rij 10 en dat kon volgens hun helemaal niet omdat de hele voorkant van het vliegtuig was gereserveerd voor hun…dus iedereen op zijn plek, komt de purser of we willen verkassen, dus Damber en ik helemaal achterin op de laatste rij…dus de lucht in, heel veel kinderen gillen en krijsen aan boord…oke we zijn in de lucht gelijk de gezagvoerder aan het woord.
Blijkt dus dat trans. en sunw*b samen met giften en sponsors een reisje 1x per jaar verzorgen voor ernstig zieke kinderen (kankerpatientjes) die zelf niet of nooit op vakantie zijn geweest.
dat waren er in dit geval dus 40 met 12 begeleiders…we zijn nog nooit zovaak en veel op de hoogte gehouden waar we boven vlogen…de hele reis de cockpit open, de gezagvoerder in het gangpad ect…was echt heel bijzonder…die stichting heet dus peter pan.
Twaalf jaar geleden heeft een aantal medewerkers van transavia.com de Stichting Peter Pan Vakantieclub opgericht. Deze Stichting verzorgt jaarlijks een volledig verzorgde vakantiereis voor jongeren die ziek of invalide zijn, of vanwege andere omstandigheden moeilijk zelf op vakantie kunnen gaan. Medewerkers ‘doneren’ vrije dagen aan de stichting, zodat reisleiders meekunnen op de reis. Meegaan als reisleider vereist natuurlijk speciale vaardigheden. Hiervoor volgen medewerkers in hun vrije tijd een uitgebreid opleidingsprogramma. Daarnaast krijgt Peter Pan veel medewerking van touroperators en lokale partners voor bijvoorbeeld accommodatie en excursies. De vliegtuigstoelen worden beschikbaar gesteld door transavia.com.
Iedereen die met de Peter Pan Vakantieclub in aanraking komt, wordt enthousiast: medewerkers, zakenpartners, sponsors en niet in de laatste plaats de jongeren zelf. Afgelopen jaar heeft dat weer geleid tot een supergeslaagde reis naar griekenland - dit keer voor jongeren van 14 tot en met 18 jaar met kanker.
Viva,welkom terug,zo te lezen een lekkere vakantie gehad en uitgerust.
Ik vanmiddag vrij genomen,was weinig te doen.Straks even kijken bij het hobbycentrum hier,of ze nog leuke ideetjes hebben voor eventuela kraamkadootjes die ik zelf kan maken,moet toch wat te doen hebben als ik straks verlof heb…
Dit is in Turkije exact gelijk… En als je de toeristengebieden uitgaat zie je dit nog steeds… Geen dak, geen laatste verdieping geen belasting betalen want het huis is niet af…
Nogmaals lieve schat…het is gelijk in Turkije als je de TOERISTENGEBIEDEN uitgaat… Kaal, niets bijz arm, veel afval etc etc etc…(zelfs in Alanya ed… De weg naar de Dim Cay heeft nog genoeg van die huizen, tenminste 3 jr geleden dan…)
Mk,gaat wel wat beter,maar zijn nog steeds dagen bij hoor dat ik me K*t voel en om eerlijk te zijn,ben ik er ook wel bang voor straks met de bevalling al die emoties en dingen die dan naar boven komen.Nu ook nog wel hoor als mensen komen vragen enzo dan schiet ik nog steeds vol.Begin wel nieuwsgierig te worden naar het kindje dat wel…
@trl
Het kan ook niet van de een op andere dag zomaar over zijn natuurlijk. Als het steeds maar een beetje beter gaat, dan ben je al een heel eind op weg. En nieuwsgierig naar het kindje, dat gaat heel goed!
O meissie ik vind het vreselijk voor je dat je je soms nog zo K*T voelt…maar vind het toch fijn om nu van je te horen dat je nieuwsgierig wordt naar jouw kleine wondertje…
pffffffffff krijg net een telefoontje van mijn schoonzus, die is bij mijn schoonmoeder in het verpleegtehuis…morfine wordt opgevoerd…max een week heeft ze nog…ik heb niets met mijn schoonmoeder maar toch het blijft hubs zijn moeder…daar gaan we weer…
tuurlijk hebben we gelijk geruil van plaats wat kan mij het schelen waar ik zit, heb het eigenlijk niet zo op achterin het vliegtuig omdat het dan een eeuwigheid duurt voor je eruit mag…maar dit keer niet…we gingen als eerste eruit…omdat de trap ook aan de achterkant kwam.