Mijn vriend (inmiddels verloofde) en ik willen in februari 2010 gaan trouwen op Koh Chang, op het strand. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Sandra
Mijn vriend (inmiddels verloofde) en ik willen in februari 2010 gaan trouwen op Koh Chang, op het strand. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Sandra
Mischien kun je wat specifieker zijn over wat voor informatie je precies wilt hebben. Voor de informatie over de documenten die je nodig hebt kun je kijken op de website van de Nederlandse Ambassade. Deze laat je vervolgens vertalen en daarna legaliseren bij het Thaise ministerie van buitenlandse zaken.
Trouwen doe je in Thailand overigens op het districtskantoor, waar het in het register wordt ingeschreven. Net als in Nederland bij de burgerlijke stand. Er is geen ceremonie, slechts het registreren van het huwelijk. Wil je op huwelijkse voorwaarden trouwen dan dien je vooraf een overeenkomst op te stellen.
Veel Thais hebben trouwens alleen een ceremonie en registreren hun huwelijk niet. De ceremonie heeft geen juridische status.