Hey hallo!
Muggenzifter hier. Ik ben een man uit Noord-Holland met een vriendin in de VS waar ik alweer zo’n vier jaar een serieuze relatie mee heb.
Omdat ‘normaal’ emigreren naar de VS zo moeilijk is (je moet kapitaal hebben en/of werk) willen wij graag met elkaar trouwen zodat we op die manier permanent samen kunnen zijn.
Mijn probleem is dat ik een vroegtijdig schoolverlater ben (ik weet het, ik heb al het commentaar al een keer gehoord) en volgens verschillende bronnen is dit een probleem en zou de VS mij niet toelaten omdat ze een minimum educatie vereiste hebben. Hoewel ik moeite heb met het bevestigen van deze informatie, lijkt het mij niet zo raar als ze zo’n regel hebben. Kan iemand hier dat bevestigen? Kan ik met mijn jaartje vwo en vijf jaartjes havo staatsburgerschap of green card verkrijgen? Zo niet, kan ik daar mijn school afmaken zodat ik niet mijn vriendin NOG langer op mij laat wachten? We willen gewoon bij elkaar zijn.
Zijn er nog anderen obstakels waarvan ik moet weten? Heeft iemand hier ervaring met trouwen in Amerika en staatsburgerschap aanvragen?
Alvast bedankt voor uw antwoorden en hulp,
Muggenzifter.