trekking van Jiri naar Gokyo meren zonder gids

Heeft er iemand ervaring om de trekking van Jiri naar de Gokyo meren zonder gids te lopen? Is de route duidelijk?

Jolanda

Ik heb gelopen zonder gids van Lukla naar Gokyo. Dat is prima te doen, met een kaart en als je een beetje richtinggevoel hebt is het duidelijk. Van Lukla naar Namche Bazaar kun je eigenlijk niet fout lopen en als je bij Namche Bazaar weet welke vallei je moet hebben naar Gokyo, moet je ook erg je best doen om fout te gaan.

Ik weet dus niet hoe het stuk van Jiri naar Lukla is…

Bedankt voor je info. In welke periode heb je hem gelopen? Ik wil in november gaan. Ik geloof dat het dan 's nachts wel tussen de -10 en -20 kan worden. Wat zijn jouw ervaringen hier mee?

Groeten Jolanda

Ik ben in november/december geweest. 's Nachts was het tussen -5 en -10. De guesthouses hebben allemaal een houtkachel in de eetkamer. De slaapkamers zijn wel koud. Wij hebben -5 graden gehad (binnen). Je hebt dus een goede slaapzak nodig, maar de guesthouses hebben meestal ook extra dekens.

De 2e helft van november is een goede periode. De piek met aantal toeristen in Khumbu ligt rond einde oktober, begin november.

Hoi Jolanda,

op het Nepal prikbord had ik je al antwoord gegeven. Nu kom ik de vraag ook op mijn "eigen"forum tegen :slight_smile:

Hoeveel dagen is de trek naar Gokyo vanuit Lukla (en terug).
Als het goed is een dag of 9 of niet?

Ik wil heeeel graag een trekking doen naar Gokyo, maar mijn reismaatje houdt niet van dagenlang wandelen…:mad:

Voor Lukla-Gokyo-Lukla moet je toch zeker 13 dagen rekenen.