Trekking in West Nepal

Hallo globetrotters,

Wie heeft er ervaring met een trekking in West Nepal?

Ik zou graag naar Humla / Mugu gaan voor een tent trekking maar er is weinig aanbod voor een trekking in dit gebied.
Ik heb ervaring met Snow leopard maar helaas zijn zij een samenwerking aangegaan met HT wandelreizen hetgeen betekend dat de prijzen ook een stuk gaan stijgen. Boeken bij HT heeft dus niet mijn voorkeur.

Heb je een suggestie voor een mooie trekking in West Nepal of weet je een reisorganisatie die hier naar toe gaat laat het me dan weten.

Groet Stien

Hallo Stien,

Er zijn maar heel weinig organisaties die West Nepal bezoeken. Heeft ook wel een oorzaak; de binnenlandse vlucht verbindingen zijn niet altijd betrouwbaar en daarnaast ook afhankelijk van het weer. Helaas zijn er ook maar heel weinig Nepalese organisaties die Humla /Mugu op hun lijst hebben staan om dezelfde redenen. Mocht je zelf een groepje mensen bij elkaar hebben is het wellicht makkelijker om dit te organiseren. Mocht dit zo zijn dan help ik je graag verder met contacten hier in Nepal.

Met vriendelijke groet,
Harry

Hallo Harry,

Inderdaad is het verhaal van de vluchten het probleem. Je moet veel extra dagen inplannen voor eventueel geannuleerde vluchten.
We hebben inmiddels een groepje van 4 mensen die serieus deze reis willen maken en daarom contact gezocht met Snowleopard en HT. Zij hebben nu een voorstel voor een trekking en prijzen gedaan maar zoals ik al vermelde: HT is een dure organisatie.
De voorgestelde trekking ziet er goed uit: prima opbouw qua acclimatisatie en niet extreem hoog ( ca 4200 m max.)

Bedankt voor je reactie en misschien kom ik nog bij je terug voor hulp.

Groet Stien

Dag Stien, kijk eens bij www.globaladventuretrekking.com - daar heb ik toevallig afgelopen week informatie opgevraagd over trekken in West-Nepal.

Hoi Stien,

we zijn niet duurder geworden door de samenwerking met HT hoor. De prijzen zijn gelijk gebleven, behalve voor trekkings met vluchten en permits die in dollars worden afgerekend, want de dollar is duurder. (Mustang bijvoorbeeld).

kingfisher erik We?

Ik heb reizen begeleid voor Snowleopard. Vragensteller Stien zat een keer bij mij in de groep. Sorry voor de verwarring. Ik wil niet stiekem reclame maken dus heb het nooit over Snowleopard hier.

Sent from my T08 using Wereldwijzer mobile app

:topic: