In nederland is geen traveller check meer te vinden…zou ze dus in Amerika moeten kopen. Heb contact opgenomen met de bank die t vaakst genoemd wordt op google ; chasebank, maar die verkoopt alleen aan mensen met een rekening bij hen. zijn er nog mensen met een tip?
Ik zou dat hele idee van die travellerscheques maar vergeten. Vroeger gebruikten wij ze ook maar nooit meer na 1996. Gewoon de ATMs gebruiken. Die vind je op iedere staathoek. En een credit card meenemen (liefst 2).
bedankt, maar dat was de vraag niet…
Nou geen verdere tips dan. Sorry ![]()
In Nederland kan je traveller’s checks aan de straatstenen niet kwijt. En in de VS kom je ze ook nergens meer tegen. Zoals gezegd: eigen Nederlandse pinpas meenemen, kan je uit vrijwel iedere geldmachine contanten trekken. Zelfs in de meest onbekende banken in de kleinste plaatsjes, heb ik ervaren.
Of vraag een echte kredietkaart aan bij je Nederlandse bank en neem die mee. Veel Amerikanen hebben nauwelijks contanten op zak. En mijn zoon, die nog even mag meeprofiteren van mijn American Express kaart, haalt die kaart regelmatig door de machines bij McDonald’s of Dunkin Donuts. Voor $2 aan eten!