Om maar gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen.
Deze verão wil ik eens iets anders, namelijk werken in Portugal.
Ik ben vorig jaar een tijd in Porto en Lisboa geweest en dat beviel me uitzonderlijik goed. Voor herhaling vatbaar dus.
Het lijkt me daarom erg leuk eens een week of 6 te werken in Portugal om nog meer van het land en de taal te leren kennen.
Heeft iemand contacten om er aan het werk te kunnen?
superleuk idee! Ik heb zelf een half jaar in Portugal gewoond en gewerkt en dat is me zeer goed bevallen.
Als je geen bezwaar hebt tegen vrijwilligerswerk zou je het Centro de Recuperação do Lobo Ibérico (CRLI) 30 km ten noorden van Lissabon kunnen proberen. Het is een wolven-opvangcentrum (en ja, er komen van nature wolven voor op het Iberisch schiereiland) waar je als vrijwilliger aan het werk kunt.
Ik heb er zelf een heel mooie tijd gehad. Je werkt met wilde dieren, geeft rondleidingen (Engels of als je goed bent; Portugees) en bent lekker fysiek aan het werk. De andere vrijwilligers komen overal vandaan; Portugal, maar ook Zwitserland, Polen, Finland, Frankrijk, Spanje en NL en het is er ontzettend gezelllig.
Voor meer informatie kun je kijken op http://lobo.fc.ul.pt/
Bedankt voor je reactie Mieke!
Dat klinkt inderdaad erg gaaf!
Enige nadeel is dat ik dan geen geld verdien:slywink:
Ik ben namelijk nog student en zou het toch wel waarderen als er een klein bedrag tegenover zou staan zodat ik ook wat andere leuke dingen kan doen in Portugal.
Ik ga hoe dan ook wel even achteraan.