Tps gevraagd: stage lopen bij een krant in Afrika.

Ik hoop dit jaar mijn opleiding geschiedenis af te ronden en ik heb ook een praktijkstudie journalistiek gedaan. Nu wilde ik een jaar doorbrengen met journalistieke stages en twee keer een reis maken.

Ik wil sowieso naar Afrika. In eerste instantie dacht ik eraan om via een organisatie ene maand vrijwilligerswerk te doen en om daarna zelf verder te reizen (eventueel met reisgenootje ivm veiligheid). Via Teaching & Projects Abroad ontdekte ik dat het ook mogelijk is om journalistiek vrijwilligerswerk te doen. Maar dit is ongelooflijk duur!

Nu heb ik eigenlijk het idee dat ik zélf een krant of tijdschrift wil benaderen of ik daar stage kan lopen. Maar hoe pak ik dit aan?
Qua rondreizen spraken landen als Ethiopië en Namibië me erg aan, maar als het gaat om journalistiek is misschien een land als Kenia of Zuid-afrika beter geschikt. En wat zijn dan de goede kranten/tijdschriften en hoe zou ik onderdak kunnen regelen?

Ik weet het… een hele hoop vage vragen… maar dan heb ik tenminste een idee waar ik kan beginnen!

Liefs Sanne