Ik zit wat op dit forum te surfen en helaas zie ik weer alleen mensen die zo goedkoop mogelijk trips willen maken naar het binnenland,… alles moet maar mag niets kosten… Bij deze ff een voorbeeld waarbij ik hoop dat jullie nu eens die euro tekens uit je ogen halen en gewoon op de verstandige en verantwoorde manier gaat boeken. Als je geen geld hebt, ga dan niet!!! je wilt toch nog wel thuiskomen om je avonturen te vertellen???
Afgelopen weekend is hier een stagiere omgekomen bij een auto ongeluk,… een tour die ook weer zo goedkoop mogelijk moest (zooooo nederlands dit!!!). Helaas was de auto kapot en is er een onervaren chauffeur meegestuurd van 21 die net zijn rijbewijs had en dus totaal geen ervaring!!! Feit is dat hier in Su iedereen touroperator kan worden, zet een telefoonnummer op je auto en je bent er al een. Dit is inderdaad lekker voor de kosten, maar gaat ten koste van de veiligheid en kwaliteit!!! Ook in december is er een groot ongeluk gebeurd met veel zwaargewonden, maar gelukkig geen doden.
Ook hier in Su zijn erkende touroperators, bv Green Tours (www.greentoursNtravel.com
Deze werken met erkende gidsen en autobedrijven waar de auto’s gewoon gekeurd worden. Ik snap dat het nu eenmaal in de nederlander zit om zo goedkoop mogelijk alles te doen, maar geloof me, ik kende die meiden van afgelopen weekend en wij zijn er hier aardig stuk van. Niet te bedenken hoe dit voor de ouders moet zijn op dit moment.\
Tip aan allen: AUB reserch goed :paranoid: en stap niet bij de eerste de beste in de auto die je een goedkope tour bied,… vb een erkende touroperator bied een reis aan voor 125 euro, zijn collega voor 125 SRD, dit is ongeveer 40 euro,… denk eens logisch na, er moet ergens op bezuinigd worden en dat is helaas vaak het vervoer. En de gids en de accomodatie…
Let op jullie veiligheid en beter een tour minder en meer betalen, dan in een kapotte auto de berg af en dan verongelukken…
Het zou zonde zijn als dit meer gebeurd en Suriname een slechte naam krijgt bij toeristen,… denk na bij wat je doet en ga aub voor kwaliteit en veiligheid…!!!
Het is een geweldig en mooi land, hou de naam hoog voor Suriname!!!